امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴

با پیگیری و حمایت های نماینده شوشتر و گتوند انجام شد

احداث پروژه ها و ایجاد تحولات عظیم در حوزه اشتغالزایی شهرستان شوشتر

jonoobfardanews.ir
در نشست نماینده شوشتر و گتوند با خبرنگاران و اصحاب رسانه، سهراب گیلانی از احداث پروژه ها و ایجاد تحولات عظیم در حوزه اشتغالزایی در سطح منطقه خبر داد.

به گزارش جنوب فردا از شوشتر، سهراب گیلانی در این نشست با تاکید بر اشتغال و صنعتی شدن شهرستان شوشتر اظهار کرد: در کشت و صنعت امام خمینی و شرکت ام دی اف با اقداماتی که انجام شده و چند شرکت صنایع جانبی دیگر که احداث می شود شرکت ام دی اف ۲۰۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی در خصوص شرکت کاغذ افزود: این شرکت بعد از ۲۳ سال بازگشایی شده و تعمیرات آن در حال انجام است که اگر مانعی نباشد قطعاً به اتمام می رسد و زمینه اشتغال صدها نفر فراهم‌می شود.

نماینده شوشتر و گتوند پیرامون ظرفیت های اشتغال زایی ادامه داد: پادگان شهید باغبانی که تبدیل شده به صنعت کشاورزی و همچنین ایجاد منطقه گردشگری بزرگ سپاه سدگتوند که در حال مذاکره و انجام است و یکی از مناطق گردشگری استان خوزستان خواهد بود، می توانند زمینه های اشتغال بسیاری را برای جوانان منطقه فراهم کنند.

وی درباره شرکت لاستیک خوزستان اذعان داشت: در این خصوص با چینی ها مذاکراتی انجام و توافق هایی صورت گرفته و سرمایه گذار کاملا آماده است انشاءالله اگر بتوانیم خط تولید تایر را وارد کنیم نزدیک به ۲ هزار نفر شغل ایجاد می شود و بر این اساس خدمت بزرگی به منطقه خواهد شد.

گیلانی در رابطه با جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال در منطقه تصریح کرد: در واحدهایی همچون پرشین کلر و … اقداماتی صورت گرفته و با تعداد ۱۱ سرمایه گذار صحبت شده؛ لذا اگر همکاری شود شک ندارم پروژه ای عظیم در سطح استان و کشور و یکی از مهمترین اقدامات در حوزه انتخابیه خواهد شد. زیرا که مقام معظم رهبری تاکید دارند  به مسائل درون زا و ظرفیت های داخلی کشور باید بپردازیم که هم در مقابل تحریم حرفی برای گفتن داشته باشیم و هم تحریم را دور بزنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال و رونق کشاورزی سه اقدام مهم در حال انجام است گفت: در حال احداث دو سد آبخیز داری هستیم، یکی در منطقه بالادست سمت بردلا که بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و پشت این سد بیش از ۵۰۰ هزار متر مکعب آب است. و سد آبخیزداری دوم نیز نزدیک روستای دهلران بخش عقیلی احداث می شود.
وی ادامه داد: پروژه مهم دیگر که کمک بزرگی به ایجاد اشتغال در منطقه خواهد کرد، احداث کارخانه تولید نمک در نزدیکی پل شور عقیلی است. زیرا نمکی که از آب شور عقیلی تولید می شود نمک صنعتی است و چرخه صنعت تولید کلر و صنعت های پایین دستی کلر با این نمک تامین و تکمیل می شود.
نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همه مردم شریف و عزیز بدانند اقدامات و پروژه هایی که اکنون انجام می شود با کارشناسی دقیق، مطالعه ی نیازها و آینده شهرها و روستاها برای ۳۰ سال آینده انجام می‌شود.

گیلانی در پایان پیرامون تبدیل وضعیت نیروهای پیش دبستانی خاطرنشان کرد: در این زمینه بحث های زیادی انجام شده و در حال پیگیری هستیم که نیروهای پیش دبستانی و نهضتی را سامان دهی کنیم. اما با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، وزارت آموزش و پرورش صرفاً باید نیروهایی را جذب کند که یا فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باشند و یا دوره های ضمن خدمت را در این دانشگاه ها بگذرانند.

گفتنی است در این نشست نماینده شوشتر و گتوند به پرسش هایی که توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه مطرح شد پاسخ و شفاف سازی هایی انجام شد.

شوشتر- خبرنگار مریم جلودارپور

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=25356

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *