امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵

ادامه محدودیت های قبلی کرونا در شهرهای استان بر اساس شهرهای نارنجی و زرد

jonoobfardanews.ir
محدودیت های کرونا در شهرهای نادنجی و زرد استان ادامه می یابد.

غلامرضا شریعتی روز شنبه در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوزستان هم اکنون از نظر کرونا در وضعیت مناسبی قرار دارد و آنچه امروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا  اعلام شد حاکی از این بود که استان خوزستان جزو استان‌هایی است که توانسته خیلی خوب شیوع کرونا را کنترل کند.

وی افزود: کاهش در میزان ابتلا به کرونا را قدردان مردم شریف خوزستان هستیم  چراکه با توجه ویژه به محدودیت‌های اعلامی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب شدند زنجیره بیماری کرونا قطع شود از این رو صمیمانه از مردم و از مسوولان مربوطه تشکر و قدردانی می‌کنم.

استاندار خوزستان با تاکید بر استمرار توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: در این زمینه نباید هیچگونه غفلتی صورت گیرد چرا که کوتاهی و اهمال در رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب افزایش روند ابتلا به کرونا خواهد شد و تاکید می‌کنم مردم عزیز ما پروتکل‌ها را همچنان با جدیت رعایت کنند.

یلدای مجازی

وی ادامه داد: شرایط خوزستان هم اکنون از لحاظ کرونا رو به بهبودی است و با توجه به اینکه هفته آینده شب یلدا را در پیش رو داریم انتظار می‌رود مردم آن را به صورت مجازی برگزار کنند تا موجب ابتلای خانواده‌ها و اطرافیان خود نشوند و به این طریق بتوانیم آمار بیماری را کاهش دهیم.

شریعتی بیان کرد: با تلاش و همکاری مردم کرونا در خوزستان تا حدودی کنترل شد از این رو تنها سه شهرستان اهواز، آبادان و بهبهان در وضعیت نارنجی هستند و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد کرونایی به سر می‌برند برای همین پروتکل‌های زرد و نارنجی متناسب با رنگ هر شهرستان اعمال می‌شود.

وی گفت: از اصحاب رسانه، معتمدان، نخبگان و فعالان درخواست می‌کنیم بر تبلیغات در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دهند تا مردم همچنان در این مسیر گام بردارند.

به گزارش ایرنا محدودیت‌های کرونایی از روز اول آذر امسال در خوزستان اعمال شد. پس از اعمال محدویت ۲ هفته‌ای، این استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد و محدودیت نارنجی و زرد در آن اعمال شد.

در شهرستان‌های نارنجی مشاغل گروه یک و ۲ مجاز به فعالیت ولی مشاغل گروه سه و چهار همچنان تعطیل هستند. در شهرستان‌های زرد مشاغل گروه یک و ۲ و سه مجاز به فعالیت و شهرستان‌های گروه چهار همچنان در تعطیلی به سر می برند.

در شهرستان‌های زرد کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی این شهرستان نیز با ۲ سوم کارکنان فعالیت کرده و بقیه به صورت نوبت کاری هستند. در ادارات خدمات دهنده همچون بانک‌ها نیز ۱۰۰ درصد کارکنان باید در محل کار حاضر باشند.

در شهرستانهای نارنجی ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملّی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان خود اقدام کنند. در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان انجام خواهد شد.

در شهرستان‌های زرد مشاغل گروه یک و ۲ و سه مجاز به فعالیت و مشاغل گروه چهار همچنان تعطیل هستند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=25862

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *