امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۲

اعلام آماده باش فرماندار به دستگاه های خدماتی و امدادی شوشتر در پی پیش بینی بارندگی

jonoobfardanews.ir
فرماندار شوشتر گفت: برای روزهای آینده بارندگی کم سابقه‌ای در شهرستان و به صورت نقطه‌ای در شهر شوشتر پیش‌بینی شده که در این خصوص تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی باید در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

به گزارش جنوب فردا، مهندس حسین پنبه‌دانه‌پور صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اظهار کرد: میزان بارشی که همراه با باد و تگرگ از سوی سازمان هواشناسی اعلام شده از میانگین ۱۰ ساله گذشته بیشتر خواهد بود به طوری که حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیمتر پیش‌بینی شده و این در واقع یک هشدار و اعلام نیاز به آمادگی کامل است.
وی با اشاره به بافت شهر شوشتر افزود: در شهر شوشتر امکان اینکه برای زمان کوتاهی سیلاب رخ داده و تخلیه شود وجود دارد، اما با توجه به مدل شهر، اگر آبگرفتگی طولانی مدتی رخ دهد پذیرفتنی نبوده و نشان دهنده قصور از سوی دستگاه‌های مربوطه است.
او با تاکید بر توجه به منطقه مسکن مهر در شهر شوشتر خاطرنشان کرد: شهرداری حتما باید اقداماتی برای جلوگیری از آبگرفتگی در مسکن مهر اتخاذ کند.
رئیس ستاد پیشگیری و فرماندهی بحران شهرستان شوشتر با اعلام آماده‌باش صد درصدی به دستگاه‌های امدادی و خدماتی عنوان کرد: ادارات آب، برق، گاز و شهرداری‌ها خصوصاً شهرداری شوشتر از روز جمعه تا اطلاع ثانوی در آماده‌باش کامل خواهند بود.
مهندس پنبه‌دانه‌پور گفت: ادارات جهاد کشاورزی و امور عشایر هم باید به کشاورزان عزیز و عشایر غیور وضعیت را اعلام کرده و اطلاع دهند.
گفتنی است، روز شنبه تا پایان روز یکشنبه سامانه بارشی قابل توجهی به صورت نقطه‌ای در شهر شوشتر پیش‌بینی شده است.

شوشتر-خبرنگار مریم جلودارپور

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=25323

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *