امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز خبر داد:

افتتاح دو مرکز جدید نمونه گیری کرونا در شرق اهواز، برخی سازمان ها کرونا را جدی نمی گیرند

jonoobfardanews.ir
رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: چهارمین و پنجمین مرکز نمونه گیری و آزمایش کرونا هفته آینده در شرق اهواز افتتاح می شود.

احمد مشکورنیا در گفتگو با خبرنگار جنوب فردا اظهار کرد: اصلی ترین روش کنترل ویروس منحوس کرونا یا همان کووید ۱۹ تشخیص آن در تمام افراد جامعه بوده تا مبتلایان از جامعه جداسازی شوند و زنجیره انتقال بیماری شکسته شود.

وی افزود: این مهم جز با انجام تست در سطح وسیع (تست سواپ حلق و بینی) میسر نیست.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز تصریح کرد: تا ششم خرداد۹۹ فقط دو مرکز(۱۷شهریور و مرکز باهنر)خدمات نمونه گیری کووید۱۹ را انجام می دادند و در بازه زمانی ۱۶ساعته فعالیت خود در طول روز، عددی بالغ بر ۲۰۰ الی ۲۸۰ نمونه در روز به آزمایشگاه مرکزی ارسال می‌کردند.

مشکورنیا گفت: از هفتم خرداد مرکز سوم نیز راه اندازی شد و این عدد به ۶۱۰ نمونه در روز رسید.

وی ادامه داد: این نوید را می‌دهیم که جهت رفاه حال همشهریان و کنترل هر چه سریعتر این بیماری و ریشه کنی آن، تا چند روز آینده عدد مراکز نمونه گیری در *شرق* اهواز به ۵ مرکز خواهد رسید.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز بیان کرد: متاسفانه آنچه که بعد از این اطلاع رسانیهای گسترده در سطح جامعه دیده میشود تاسف آور و بسیار نگران کننده است.

مشکورنیا افزود: از یک سو برخی از شهروندان اهوازی بدون ماسک و بلکه بدون هیچ اعتقادی به بیماری کووید۱۹ در جامعه و در محل کار حضور دارند و موجب اکتساب و انتشار ویروس می‌شوند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر شهروندانی وجود دارند که به رغم تاکید مداوم بر روشهای انتقال بیماری (انتقال تنفسی از فرد بیمار در صورت حضور در فضای مسقف برای مدت بیش از ۱۵ دقیقه در فاصله کمتر از ۲ متر ) و آموزش فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند توسط مسئولین امر کماکان از روشهای انتقال ناآگاه هستند.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: تاسف بیشتر زمانی است که در دو گروه فوق تعداد قابل ملاحظه ای افراد تحصیل کرده و دانشگاهی و حتی هیئت علمی هم دیده می‌شود.

مشکورنیا افزود: از سوی دیگر سازمان های هم عرض و همکار دانشگاه که متولیان حفظ سلامت محیط شهری و روستایی هستند(شهرداری، آبفا و آبفار، محیط زیست و…) آنگونه که شایسته است ورود جدی به موضوع نداشته اند.

وی یادآور شد: همانگونه که در دفاع مقدس و سایر عرصه های اجتماعی و سیاسی و علمی، آحاد ساکنین ایران اسلامی و تمام سازمانهایی که زیر بیرق جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند با ایمان و اعتقاد و غیرت درگیر موضوع و مایه سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند، امروز هم در عرصه مقابله با کووید۱۹ همین عزم و همت و بسیج اداری و سازمانی و صنفی و مردمی و دانشگاهی مورد نیاز است، در غیر اینصورت شاهد اتفاقات بسیار بد و فاجعه بار خواهیم بود.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=22546

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *