امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۶

امام جمعه اهواز:کمک به مردم یمن یک وظیفه شرعی است

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) به ائمه جمعه خوزستان اظهار کرد:در این بیانیه برای کمک به مردم یمن به عنوان یک وظیفه شرعی و دینی در خواست کمک شده است.
وی اظهار داشت:در شرایطی که قحطی و شیوع بیماری وبا مردم مظلوم یمن را با مشکل جدی مواجه کرده است از مومنان و افراد خیر و نیک اندیش انتظار می رود به یاری مردم این کشور بشتابند.
امام جمعه اهواز خواستار تشکیل ستاد جمع آوری کمک های مردمی برای مردم یمن شد و گفت: این ستاد باید در تمام شهرهای خوزستان تشکیل شود.
آیت الله جزایری در ادامه با بیان اینکه از ششم تا ۱۲ تیرماه به دلیل وقایع بزرگی که در کشور رخ داده باید هفته حقوق بشر نامگذاری شود گفت:در ششم تیرسال ۱۳۶۰، مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران و در یک انفجار تروریستی توسط گروهک منافقین مجروح شدند.
وی ادامه داد:انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ نیز یک فاجعه بزگ را رقم زد که شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ یار با وفایش را به دنبال داشت.
آیت الله موسوی جزایری در ادامه بمباران شیمیایی شهر سردشت در هشتم تیر سال ۶۶ سردشت توسط رژیم بعث عراق را محکوم کرد و گفت:در ۱۱ تیرماه سال ۶۱ نیز آیت الله صدوقی به دست منافقان در محراب به شهادت رسید و مردم کشور را درغمی بزرگ فرو برد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه با محکوم کردن جنایت آمریکا در حمله ناجوانمردانه ناوگان امریکایی و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۸ سرنشین گفت:این جنایات برای همیشه در تاریخ ثبت شده است.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=12175

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *