امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۲

امام جمعه اهواز: امیدوارم باغ موزه دفاع مقدس با تلاش مسئولان در خوزستان نیز احداث شود

jonoobfardanews.ir
امام جمعه اهواز با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: درسهای بزرگی در کنار این مناسبت قرار دارد. باغ موزه دفاع مقدس با اختصاص ده ها هزار هکتار زمین در اهواز تاسیس می‌شود. بسیاری از استانها این باغ را احداث کردند و امیدوارم به صورت جدی با تلاش مسئولان در خوزستان نیز احداث شود با وجود آنکه بسیار دیر شده است.
 
به گزارش ماه نیوز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز امروز ۲ مهرماه با اشاره به ایام عید غدیر و تبریک این مناسبت اظهارکرد: نعمتی از این بالاتر نیست که خداوند فرمود: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا؛ امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت‏ خود را بر شما تمام گردانیدم و اسلام را براى شما [به عنوان] آیینى برگزیدم.»
+
وی ادامه داد: اعیاد دیگری در ماه ذی الحجه در روزهای ۲۴ و ۲۵ به وقوع پیوسته است؛ در ۲۴ ذی الحجه واقعه مباهله به عنوان سند حقانیت حضرت محمد(ص) رخ داد. در این زمینه آیه ای در قرآن مبنی بر «فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ؛ پس هر که در این [باره] پس از دانشى که تو را [حاصل] آمده با تو محاجه کند بگو بیایید پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان و ما خویشان نزدیک و شما خویشان نزدیک خود را فرا خوانیم سپس مباهله کنیم و لعنت‏ خدا را بر دروغگویان قرار دهیم(۶۱/ آل عمران)» آمده است. این واقعه حقانیت اصل اسلام و حقانیت مذهب اهل بیت(ع) را به اثبات می رساند.
 
امام جمعه اهواز بیان کرد: اگر صلاح حال خود را می خواهیم باید از گناه پرهیز کنیم. شاه برای شهوت رانی خود به سن کهولت نرسیده به انواع بیماری ها دچار شد.
 
آیت الله موسوی جزایری با اشاره به هفته دفاع مقدس عنوان کرد: درسهای بزرگی در کنار این مناسبت قرار دارد. باغ موزه دفاع مقدس با اختصاص ده ها هزار هکتار زمین در اهواز تاسیس می‌شود. بسیاری از استانها این باغ را احداث کردند و امیدوارم به صورت جدی با تلاش مسئولان در خوزستان نیز احداث شود با وجود آنکه بسیار دیر شده است.
 
وی با اشاره به ۵ مهر و عملیات ثامن الائمه گفت: خداوند ثبات و صبر رزمندگان ما را دید آنها را شایسته هدیه بزرگ پیروزی دانست. در ۷ مهر چندین نفر از سرداران جنگ در هواپیما به شهادت رسیدند. همچنین این روزها شاهد پیروزی هایی در سوریه و عراق هستیم؛ در کنار ارتش عراق بسیج عمومی از جوانان تشکیل شده که با قدرت و توکل به خدا پیش می روند و به موفقیت می رسند و مقدمات آزادسازی موصل در حال انجام است.
 
آیت الله موسوی جزایری بیان کرد: معلوم شد آتش بس در سوریه به پیشنهاد آمریکا حرکتی منافقانه است؛ در آتش بس نیز آمریکا فقط ارتش و مردم سوریه را هدف قرار می‌دهد. همه کسانی که در این مسائل دخیل هستند به نفاق آمریکا توجه داشته باشند.
 
امام جمعه اهواز با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: امام خمینی(ره) بر درس خواندن جدی و برای خدا درس خواندن تاکید داشتند. مقام معظم رهبری نیز فرمودند جوانان با همت مرا به آینده امیدوار می‌کنند.
 
وی گفت: ناامنی سراسر دنیا را فراگرفته اما ما در امنیت هستیم. امام راحل همواره می فرمود نترسید شما پیروز هستید.
منبع :ایسنا

 

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=8922

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *