امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۷

شناسه خبر:

خطا کنید می زنیم ؛ هشدار رسمی ایران

jonoobfardanews.ir
در حالی که کمتر از دو هفته دیگر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور تروریست امریکا، کاخ سفید را ترک خواهد کرد، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های منطقه مانند سعودی تلاش می‌کنند در روز‌های آخرِ ترامپ بحران و تنشی به بار بیاورند و به اهداف خود برسند.

این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: «این تحلیل نیست و اطلاعات است که ما داریم.»

سردار حجازی صبح دیروز در آیین بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، طی سخنانی ضمن تسلیت اربعین شهادت دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان و ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی که بار‌ها گفته شده و برای همه واضح است این بود که مردم نسبت به او علاقه زیادی داشتند و او محبوب دل‌ها بود و دلیل این موضوع هم تشییع پیکر با شکوه و بی‌سابقه و استثنایی بود که انجام گرفت و می‌توان گفت این فقط یک تشییع جنازه نبود و به نوعی رفراندومی برای تأیید خط مقاومت بود. وی افزود: در تشییع پیکر سردار سلیمانی اشک برخی از مردم عادی را می‌دیدیم که می‌گفتند ما در امور سیاسی هم خیلی دخالت نکرده و در این نوع مراسم‌ها زیاد حضور نداریم؛ ولی این تشییع با شکوه زلزله‌ای برپا کرد و مردم واقعاً او را دوست داشتند.

سردار حجازی ادامه داد: این محبت متقابل است و مردم ما فهیم و بصیر و با شعور بالای سیاسی، دینی و عاطفی هستند و بی دلیل به کسی محبت ندارند و این برای ما درس است که خدمت مخلصانه و محبت بی منت و توقع داشته باشیم و مردم هم متقابلاً محبت خواهند داشت.

روز‌های آخر ممکن است ترامپ را تحریک کنند

وی با بیان اینکه دشمنان تصور نمی‌کردند که حاج قاسم چنین محبوبیتی در دل مردم منطقه داشته باشد و به ترامپ تحلیل داده بودند که خیلی‌ها کار‌های شهید سلیمانی را قبول ندارند، عنوان کرد: او تصور می‌کرد وقتی این جنایت را انجام می‌دهد، عده‌ای در کشور برای او دست بزنند و هورا بکشند ولی تشییع میلیونی در منطقه و ایران اسلامی آن‌ها را در بهت فرو برد. ترامپ اگر می‌دانست چنان سیلی‌ای از ملت ایران دریافت می‌کند و با چنین عکس‌العملی از مردم منطقه مواجه می‌شود، این جنایت را مرتکب نمی‌شد و به اصطلاح «پوست خربزه زیر پای او گذاشتند» و ممکن است در روز‌های آخر هم پوست خربزه زیر پای او بگذارند.

سردار حجازی تأکید کرد: البته الان ترامپ درگیر انتخابات است و ذهن او مشغول این است و اگر بخواهد اقدام رذیلانه‌ای انجام داده و تنش‌آفرینی کند، بعید است سیستم‌های امریکایی مانند ارتش این کشور او را همراهی کنند. اما قطعاً رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی کاری می‌کنند که او را به ورطه‌ای بکشانند و او را غرق در تشنج و بحران در منطقه کنند و آن‌ها می‌خواهند دل‌شان را خنک کنند و انتقامی از ایران بگیرند و رئیس‌جمهور آینده امریکا را در سراشیبی قرار دهند که راه بازگشت نداشته باشد و به سمتی سوق دهند که مجبور باشد دنباله رو تصمیمات ترامپ باشد.

تحرکات امریکایی‌ها را رصد می‌کنیم

جانشین نیروی قدس سپاه افزود: این تحلیل نیست و اطلاعات است که ما داریم که رژیم صهیونیستی و کشور‌هایی مانند سعودی تلاش می‌کنند در روز‌های آخرِ ترامپ بحران و تنشی به بار بیاورند و به اهداف خود برسند. قطعاً سیاست‌هایی که دولت آینده امریکا به ظاهر اعلام کرده، مورد مذاق سعودی و اذنابش و رژیم صهیونیستی نیست و آن‌ها می‌خواهند مانع‌تراشی کنند. وی با تأکید بر لزوم هوشیاری، تصریح کرد: البته ما از سردمداران امریکایی توقع بصیرت نداریم ولی می‌گوییم که جمهوری اسلامی و نیرو‌های مسلح آماده و هوشیارند و تحرکات آن‌ها را نظارت و رصد می‌کنند. تحرکات آن‌ها در منطقه توجیهی ندارد و این تلاش‌ها که انجام می‌دهند، نوعی ماجراجویی و بحران‌سازی است و مراقب باشند که خودشان و طرفداران‌شان را به گرفتاری نیندازند و دردسری برای آن‌ها ایجاد نکنند.

زبان تهدید و باجگیری از ایران ناکام مانده

موضوع ماجراجویی‌ها و اقدامات تحریک آمیز امریکایی‌ها و اذناب منطقه‌ای آن‌ها نیز یکی از محور‌های خبری سخنگوی دولت بود. علی ربیعی گفت: در روز‌های اخیر و در ادامه جنگ روانی شکست خوردگانی که آخرین روز‌های صدارت خود را می‌گذرانند، می‌کوشند که سایه جنگ را همچنان بر سر مردم زنده نگه دارند و شاید خبیثانه در پی توطئه‌هایی برای پیچیده‌تر کردن اوضاع باشند. وی افزود: فارغ از این جنجال‌ها که البته شرارت‌هایی را هم گوشزد می‌کند، این واقعیت تغییر نخواهد کرد که زبان تهدید، تحریم و باجگیری از ایران ناکام مانده و شانسی برای موفقیت ندارد. وی تصریح کرد: ما به توانایی بازدارندگی خود اعتماد داریم و با ارسال پیام‌های روشن اطمینان پیدا کرده ایم که همه طرف‌های آتش افروز، اراده و قابلیت‌های ایران در دفاع از منافع حیاتی خود را جدی گرفته و نسبت به تبعات هرگونه اقدام ماجراجویانه‌ای آگاهی دارند. این تلاش‌های تبلیغاتی نه شکست سیاست فشار بر ایران را جبران می‌کند و نه کسی را بعد از شکست انتخاباتی به پیروزی می‌رساند.

ربیعی با تأکید بر اینکه ما به‌جای توجه به این جنگ روانی، همچنان به از هم گسیختن آخرین حلقه به‌جا مانده از فشار حداکثری بر ایران یعنی رفع تحریم‌ها تمرکز داریم، بیان داشت: دولت همچنان که به خنثی کردن تحریم‌ها ادامه می‌دهد، از پیگیری حق ملت ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد. این مطالبه رفع تحریم از حقوق شهروندی است و از مطالباتِ بجایی است که مردم از دولت دارند.

قاطعانه به هر ماجراجویی پاسخ می‌دهیم

سخنگوی دولت در این نشست بار دیگر به برخی تحرکات امریکایی‌ها در منطقه اشاره کرد و در باره احتمال یک نزاع در غرب آسیا بیان داشت: عده‌ای در امریکا به دنبال این موضوع هستند و شواهدی در این زمینه داریم. اگر خطایی از سوی امریکا رخ دهد از امنیت و منافع خود با قدرت دفاع می‌کنیم. ربیعی تصریح کرد: بسیار بعید می‌دانم که دولت امریکا نسبت به نیات قاطع و توانایی بازدارندگی و تلافی ایران دچار اشتباه در محاسبه شوند. ما به روشنی به آن‌ها گفته ایم که مستقیم و غیرمستقیم آغازگر هیچ جنگی نخواهیم بود، اما اگر خطای فاحشی از جانب امریکا رخ دهد، از امنیت و منافع حیاتی خود با قدرت کامل دفاع خواهیم کرد. وی افزود: شایعات اخیر ریشه در رفتار‌های نمایشی و جنگ روانی کسانی علیه ایران و مردم منطقه دارند که از هیاهو‌های رسانه‌ای آن سود می‌برند. البته این موضوع مسئله تازه‌ای نیست و سال‌هاست که با شدت و ضعف‌های مختلف همچنان ادامه دارد.

ربیعی تأکید کرد: تکرار می‌کنم ما بدون توجه به شایعات مربوط به جنگ که همه اقدامات و تحرکات نظامی امریکا را در منطقه به دقت زیر نظر داریم و بنابراین این شایعات را موجب هیچ سطحی از نگرانی نمی‌دانیم. تأکید می‌کنم قاطعانه به هر ماجراجویی پاسخ داده می‌شود و از منافع و امنیت ملی کشورمان دفاع خواهیم کرد.

خطا کنید می‌زنیم!

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روز گذشته در بازدید از یگان‌ها و سامانه‌های پهپادی ارتش با بیان اینکه مسئله پهپاد در ارتش، در مسیر بلوغ ارزشمندی قرار گرفته است، گفت: چنانچه دشمنان کوچک‌ترین خطایی کنند، حتماً نیرو‌های مسلح پاسخ جانانه‌ای خواهند داد.

سردار سرلشکر محمد باقری با تأکید بر اینکه در لبه فناوری جهانی در حال پیشرفت روز افزون قرار داریم، افزود: تمرین پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین رزمایش‌های متعددی که در روز‌های اخیر در خلیج فارس صورت گرفته و در روز‌های آتی صورت خواهد گرفت، نشانگر آمادگی کامل نیرو‌های مسلح برای مقابله با هرگونه تهدید نسبت به امنیت و دفاع کشور عزیزمان است.

سرلشکر باقری در خصوص آخرین وضعیت منطقه خاطرنشان کرد: متأسفانه در روز‌های اخیر تحرکاتی از جانب ارتش تروریست و جنایتکار امریکا در منطقه صورت گرفته است و پرواز‌هایی از هواپیما‌های دوربرد یا سایر موارد را در جهت قدرت‌نمایی و ایجاد وحشت به نمایش گذاشتند. همچنین اتهاماتی را به جمهوری اسلامی وارد کرده‌اند که این آمادگی‌ها و رزمایش‌های متعدد و انتقال نیرو در راستای به نمایش گذاشتن آمادگی کامل نیرو‌های مسلح برای دفاع از مرز‌های زمینی، هوایی، دریایی و امنیت ملی کشور است. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران قصد تهاجم و تجاوز به هیچ کشور همسایه‌ای را ندارد، اما در برابر هرگونه تهدید به طور کامل آماده است، دستان نیرو‌های مسلح قهرمان ما روی ماشه‌ها قرار دارد و چنانچه دشمنان کوچک‌ترین خطایی کند، حتماً نیرو‌های مسلح پاسخ جانانه‌ای خواهند داد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=26423

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *