امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۶

دستگیری دو گروه شکارچی غیرمجاز پرندگان در شوشتر

jonoobfardanews.ir
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: مأمورین یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان شوشتر در عملیات گشت و کنترل امروز صبح موفق به دستگیری دو گروه شکارچی غیر مجاز شدند. 

به گزارش جنوب فردا از شوشتر، بهروز نجاتی اظهار کرد: در عملیات گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست که از ابتدای صبح امروز تا ظهر به طول انجامید دو گروه شکارچی و مجموعا ٧ متخلف شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر افزود: در عملیات اول یک گروه چهار نفره در حوالی روستای نورعلی شناسایی و دستگیر شدند و از آنها لاشه ١٩ قطعه از گونه های کبوتر وحشی، یک قطعه دراج، یک قطعه تیهو و یک قطعه چنگر نوک سرخ به همراه یک قبضه سلاح بادی pcp کشف و ضبط شد و در عملیات دوم که با کمک گزارش تلفنی از سوی دوستداران محیط زیست شناسایی شد یک گروه سه نفره در حوالی روستای عرب اسد شناسایی و دستگیر و از آنها لاشه دو قطعه کبوتر وحشی و یک قطعه پرنده حمایت شده دراج به همراه دو قبضه اسلحه شکاری پنج تیر دارای مجوز حمل و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.
وی اذعان داشت: شکار و صید جانوران وحشی بدون داشتن پروانه تخلف بوده و شکار جانوران وحشی حمایت شده نیز مستلزم کسب پروانه ویژه می باشد که این موارد در مواد ١٠ و ١٢ قانون شکار وصید به آنها اشاره و جرم انگاری شده است.
نجاتی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای بند (چ) ماده ٣قانون شکار و صید که منجر به مصوبه ۴۴٢ شورای عالی حفاظت محیط زیست شده است، بهای ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار هر قطعه کبوتر وحشی مبلغ پانصد هزار ریال و هر قطعه دراج مبلغ شش میلیون ریال تعیین شده است که متخلفان می بایست علاوه بر جریمه کیفری که از سوی مراجع قضایی در نظر گرفته می شود به محیط زیست پرداخت نمایند.
شوشتر-خبرنگار مریم جلودارپور

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=23448

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *