امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۷

رونمایی از نخستین دروگر چرخ زنجیری نیشکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر

jonoobfardanews.ir
نخستین دروگر چرخ زنجیری نیشکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری رونمایی شد.

به گزارش جنوب فردا از شوشتر؛ زعیم حوزه های علمیه خوزستان در آیین رونمایی از این دروگر ملی اظهار کرد: در شرایط فعلی اقتصاد کشور تنها راه برون رفت از مشکلات توجه به اقتصاد مقاومتی است.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری افزود: ساخت دروگر بومی آن هم در شرایط تحریم ، اقدام خوبی است که متخصصان این شرکت در کنار کار تولید نیشکر انجام داده‌اند.
وی ادامه داد: این ابتکار لبیکی به شعار سال و فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که در شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) به شکل عملی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان نیز در این آیین گفت: برداشت سبز نیشکر در شرکت‌های هفتگانه توسعه نییشکر سالیانه در حال توسعه است و امسال با توجه به به روز کردن مکانیزاسیون برداشت محصول، نسبت به پارسال پنج درصد افزایش داشته است.

عبد علی ناصری افزود: کارشناسان و متخصصان شرکت های تابعه توسعه نیشکر در کنار افزایش دوبرابری تولید محصول در راستای به روز رسانی ماشین آلات نیز اقدامات خوبی انجام داده‌اند.
وی ادامه داد: هر چند تحریم ها باعث شد تا نتوانیم از خارج از کشور ماشین آلات پیشرفته وارد کنیم اما توانستیم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و با تکیه بر دانش بومی ساخت دروگر چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری را در داخل این شرکت انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) نیز در این آیین گفت: این دروگر تنها با هزینه خرید ۱۰ درصد محصول مشابه خارجی در کشت و صنعت امام خمینی (ره) ساخته شده است.

محمدرضا عصاره نژاد یادآور شد: کارکرد این دروگر بیشتر در شرایط مرطوب بودن زمین است و باعث می‌شود برداشت نیشکر در روزهای بارانی نیز متوقف نشود.

وی تصریح کرد: پارسال نیز متخصصان و کارشناسان این شرکت نخستین دروگر چرخ لاستیکی کشور را در این شرکت ساختند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در ۳۰ کیلومتری جنوب شوشتر واقع در بخش شعیبیه این شهرستان است.

شوشتر- خبرنگار مریم جلودارپور

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=25336

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *