امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۸

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

طرح «سراج» آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

jonoobfardanews.ir

 

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حاشیه گفت: طرح سراج یا راه اندازی مرکز سلامت روان جامعه نگر با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات تخصصی سلامت روانی اجتماعی ایجاد شده است.

رضا دواساز ایرانی در گفتگو با خبرنگار جنوب فردا در حاشیه برگزاری وبینار سه روزه سلامت روان جامعه نگر در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اجرای طرح «سراج»، اظهار کرد: با اجرای این طرح میزان سواد سلامت مردم افزایش یافته و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و اختلالات روانی در جامعه می شود.

وی با بیان این که افزود:طرح سراج یا راه اندازی مرکز سلامت روان جامعه نگر با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات تخصصی سلامت روانی اجتماعی ایجاد شده است.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد:این طرح در سه سطح اجرا میشود،سطح پایه :که غربالگری سلامت روانی و اجتماعی در جمعیت شهری صورت می گیرد و غربالگری ها توسط مراقبین سلامت وکارشناسان سلامت روان، مراکز جامع سلامت انجام می شود. سطح تخصصی؛که در این سطح توانبخشی روزانه ،مراقبت پس از ترخیص بیماران از بیمارستان ها و بخش های روانپزشکی ، ویزیت در منزل بیماران مزمن ، و مراقبت مشارکتی در کلینیک با حضور روانپزشک و پزشک روانشناس و مددکار اجتماعی و کاردرمانگر انجام می شود.

دواساز ایرانی یادآور شد: سطح سوم مربوط به مشارکت مردم و سایر ارگان های ذی ربط است که تحت عنوان بسته اقدام جامعه با سازماندهی و همکاری بین بخشی و جلب مشارکت مردم در ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی در شهرستان با همکاری سازمان‌های مختلف انجام می شود.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=23321

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *