امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱

فرهنگ غلطی که جا افتاده است و دو راهی که پیش روی نمایندگان جدید قرار دارد!

jonoobfardanews.ir

بسیاری از ما ممکن است در هر ارگان ، سازمان ، اداره ، شرکت یا صنفی ، فرد یا افرادی را بشناسیم که به واسطه دوستی با یکی از نمایندگان ادوار گذشته مجلس به امتیازات ویژه ای مثل استخدام خارج از نوبت ، تغییر وضعیت شغلی ، کسب جایگاههای مدیریتی ، راه اندازی کسب و کار با شرایط خاص ، حضور در پروژه های پیمانکاری و….دست یافته اند.

این موضوع در دوره فعالیت نمایندگان ادوار گذشته مجلس دیده میشد اما به اعتقاد خیلی ها در مجلس قبلی به اوج خود رسید.

تا جایی که به جرات می توان گفت ۹۰ درصد انرژی و توان “برخی” نمایندگان مجلس صرف لابی برای نزدیکان خود میشد و بسیاری ازجلسات یا نشست های آنان با وزرا یا مدیران رده بالای دولتی با این هدف صورت میگرفت!

این باعث شد تا چنین فرهنگ غلطی جا بیفتد که دوستی با یک یا چند نماینده مجلس باعث میشود افراد به اهداف شخصی خود و امتیازات خاص و ویژه ای دست یابند.

در ایام انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و پس از آن به وضوح و وفور افرادی را میبینیم که سعی میکنند به هر طریقی خود را به نمایندگان راه یافته به مجلس نزدیک کنند تا بتوانند از نفوذ نمایندگان بهره برداری شخصی کنند.

حال یک دو راهی پیش روی نمایندگان جدید مجلس قرار دارد : یکی اینکه راه “برخی” نمایندگان قبلی را بروند و توان خود را صرف لابی برای افراد فرصت طلب بکنند و محور دیدارها و نشست هایشان با وزرا و مدیران اجرایی کسب منافع برای این افراد باشد که در این صورت بی شک محبوبیت خود را در بین عامه مردم از دست خواهند ، یا اینکه قدرت قانونی خود را فقط برای منافع عمومی و توسعه کشور ، استان و شهر خود بکار گیرند تا نامی نیک از خود به جای بگذارند…

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=22640

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *