امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۴

قرارگاه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان امیدیه / سید رفیعی: اعمال محدودیت ها گامی موثر در روند مبارزه با بیماری کرونا است

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان امیدیه، دکتر سید مهران رفیعی فرماندار در نشست خبری قرارگاه ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان گفت : اعمال محدودیت ها در دو هفته آینده گامی موثر در روند مبارزه با بیماری کرونا است.

فرماندار امیدیه تصریح کرد: در این طرح، کشور به لحاظ شیوع کرونا به سه بخش قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی شده و محدودیت‌های خاصی برای هر کدام اعمال خواهد شد.

سید رفیعی با اشاره به اینکه امیدیه به عنوان شهر نارنجی شناخته شده است ، افزود: کلیه‌ی ادارات و دستگاه ها (به استثنا سازمان ها و ارگان‌های خدمات رسان و مراکز درمانی یا امدادی) ملزم به کاهش نیرو هستند، یک دوم در محل کار حاضر و یک دوم دیگر دور کاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه شهرستانهای کشور بصورت واحد و یکپارچه در چارچوب دستورالعمل ابلاغی اقدامات مشترک خود را در رابطه با اعلام محدودیت ها انجام خواهند داد تا ان شاءلله در چارچوب این حرکت ملی و جمعی بتوانیم بر ویروس کرونا فایق آئیم.

سید رفیعی ادامه داد: رسانه ها در کنار اقناع سازی، مسئولیت اجتماعی را در بین مردم ایجاد کنند تا در قالب یک پوشش مناسب رسانه ای در همه ابعاد در تعامل با مردم و مشارکت مردم بتوانیم این ماموریت را انجام دهیم.

 فرماندار امیدیه گفت: دادستان محترم هم در این رابطه امیدواریم مثل گذشته حمایت لازم از این طرح داشته باشند .

وی بر توجیه اصناف و اتحادیه ها توسط اداره صمت تاکید کرد و افزود: در این راستا نظارتها در قالب اجرای گشت‌های مشترک با دستگاه‌های نظارتی از جمله پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اتاق اصناف و شبکه بهداشت و درمان ابلاغ شده است.

رفیعی افزود: نحوه فعالیت مشاغل و محدودیت‌های اصناف از ۱ آذر به مدت ۲ هفته، شامل تعطیلی گروه های شغلی ۳ و ۴ می‌باشد.*فعالیت بازار نیز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۶ بعد از ظهر میباشد.

فرماندار شهرستان امیدیه تصریح کرد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای و سایر آموزشگاه های آزاد، استخرهای سرپوشیده، زبانسراها، کتابخانه ها، خانه‌های کودک، مهدکودک‌ها، سینماها ، مساجد، مصلی ها، دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه‌ ، باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی ، باشگاه‌های ورزشی، کافه ها ، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه ها، شهربازی ها ، مدارس روزانه و شبانه روزی مشاغلی هستند که باید تعطیل شوند.

وی با اشاره به محدودیت های تردد ادامه داد: خودروهای بومی با پلاک های بومی نمیتوانند از شهر خارج بشوند و متقابلاً خودروهای پلاک غیربومی نیز نمی‌توانند وارد امیدیه بشوند و در صورت تخطی از این امر جرائم ۵۰۰ هزار تومانی تا ۱ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

رفیعی افزود: بیمارانی که نیاز به خروج از شهرستان دارند باید با نامه اعزام با قید فوریت پزشک و تشخیص ستاد کرونا شهرستان می‌توانند از شهر خارج بشود. همچنین فرمانداری شهرستان هیچگونه کارت تردد و مجوزی برای هیچ فردی صادر نمی کند .

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=25360

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *