امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۱

نشست خبری معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان به مناسبت هفته بسیج برگزار شد

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی روز سه‌شنبه در نشست خبری در آستانه فرارسیدن هفته بسیج در محل صدا و سیمای خوزستان بیان کرد: هفته بسیج امسال با شعار بسیج، پیشرو خدمت و امید آفرینی از ۲۹ آبان آغاز می شود و بار دیگر جلوه‌ای از خدمت خالصانه توسط این نیروی انقلابی نمایان می‌شود.

وی افزود: دشمنان نظام سال‌ها است که یاس و ناامیدی را در جامعه اسلامی رواج می‌دهند و همین امر باعث شد شعار امسال مقابل این توطئه دشمن انتخاب شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: ایران اسلامی ۴۱ سال در سخت‌ترین شرایط و محاصره ایستادگی و مقاومت را سرلوحه کار خود قرار داده و روز به روز بر اقتدار آن افزوده شده است.

وی بیان‌کرد: ۴۱ سال از عمر بسیج‌ می‌گذرد و دشمن همچنان رو به افول است و در مقابل آن بسیج و ملت شریف ایران با وجود تمامی فشارها در حال رویش هستند؛ جوانان این مرز و بوم در عرصه‌های علمی، نظامی و اجتماعی رشد قابل توجهی داشته‌اند.

سرهنگ پاسدار حاجتی ادامه داد: بسیج به روزهای سخت کشور تعلق دارد و هیچگاه  این میهن اسلامی با دسیسه سرویس‌های جاسوسی دشمنان بهم نمی‌ریزد چرا که ما تابع ولایت بوده و نگاه بسیج به آینده روشن است.

وی افزود:هم اکنون نیز باوجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، بسیج در تمامی عرصه‌های خدمت رسانی حضوری پر رنگ تر از گذشته داشته و خواهد داشت.

وی به روزشمار هفته بسیج اشاره کرد و گفت: روز جمعه ۳۰ آبان به عنوان بسیج و معنویت نامگذاری شده و در این روز دعای ندبه با رعایت موارد بهداشتی توسط گروه‌های جهادی قرائت، و پس از آن عملیات ساخت و ساز منازل محرومان آغاز می‌شود.

اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم

وی ادامه داد: همچنین در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی خوزستان ،تیم پزشکان و پرستاران با اعزام به مناطق محروم، پذیرش و درمان بیماران نیازمند و انتقال بیماران بدحال به بیمارستان را آغاز می‌کنند.

سرهنگ پاسدار حاجتی بیان کرد: یکم آذر به عنوان روز بسیج فرزند مسجد خادم مردم، دوم آذر روز بسیج موتور حل مساله ، سوم آذر بسیج الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی، چهارم آذر روز بسیج ولایی، انقلابی و تمدن ساز، پنجم آذر روز بسیج نیروی مقاومت ملت ایران و ۶ آذر به عنوان روز بسیج خدمات مومنانه نامگذاری شده است.

وی افزود: امسال برنامه‌های ما با رویکرد خدمت رسانی، محرومیت زدایی و کمک مومنانه برنامه‌ریزی شده که از این تعداد، ۸۲۵ برنامه در نواحی شهرستان ها و ۲۲۵ برنامه در مرکز استان توسط بسیج اقشار اجرا می‌شود.

اهدای ۳۰ هزار سرویس جهیزیه به زوج‌های جوان

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: همچنین در روز پنجم آذر ۳۰ هزار سرویس جهیزیه در پنج سری کالای اساسی به زوج‌های جوان نیازمند اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ هزار بسته بهداشتی و۱۱۲ هزار بسته کمک مومنانه در این هفته در خوزستان توزیع می شود افزود: در گام نخست از مرحله سوم سه هزار و ۵۰۰ بسته نوشت افزار پیش‌بینی شده و حدود یک میلیون ماسک رایگان بین نیازمندان توزیع می شود.

سرهنگ پاسدار حاجتی گفت: همچنین در طرح شهید سلیمانی قرار است پایگاه‌های مقاومت به پایگاه‌های بهداشت و درمان برای مبارزه با کرونا تبدیل شوند؛ در هر پایگاه یک‌ گروه شامل پزشک، چهار پرستار و ۱۰ بهیار فعالیت خود را آغاز می کنند که در این زمینه هماهنگی لازم با وزارت بهداشت انجام شده است.

بررسی وضعیت ۷۵۰ کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل در خوزستان

وی بیان کرد: تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا یکی دیگر از اقدامات تاثیرگذار در راستای خدمت رسانی به بخش صنعت خوزستان است که وضعیت ۷۵۰ کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل بررسی می‌شود که از این تعداد ۱۰۰ کارگاه در حوزه صنعتی و ۵۰ در حوزه معدن است.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در حوزه کمک رسانی به وزارت صمت نیز نیروهای بسیج ساماندهی شده برای کاهش و کنترل قیمت اجناس وارد بازار خواهند شد.

وی افزود: قرارگاه شهید ساجدی نیز در حوزه امنیت غذایی قرار است، پنج قطب برتر خوزستان را مورد هدف قرار داده و با کمک جهاد کشاورزی محصولاتی نظیر گندم، برنج، ذرت ،کلزا و جو را به رتبه اول کشور تبدیل کند.

۷۰۰ بسیجی در قالب ۷۲ گروه در قرارگاه اشتغال زایی ، درمان، حیاط طیبه
سرهنگ پاسدار حاجتی ادامه داد: قرارگاه امام حسن (ع) نیز درهفته بسیج بیش از ۱۱۲ هزار بسته مومنانه، کارت هدیه و گوشت گرم را بین نیازمندان خوزستان توزیع می‌کند و در زمینه تعمیر کالاهای اساسی منازل، اشتغال زایی، درمان و حیاط طیبه۷۰۰ بسیجی در قالب ۷۲ گروه به مناطق کم برخوردار اعزام می‌شوند.

تعمیر ۱۵۰ خانه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال

وی ادامه داد: ۲۰۰ منزل مسکونی نیازمندان بر اساس تفاهم نامه‌ با شرکت فولاد خوزستان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال تعمیر و بازسازی می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: همچنین آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز در در دستور کار بوده و قراراست در این هفته ۴۰ زندانی به مناسبت فرا رسیدن ۴۰ سالگی بسیج از زندان آزاد ، و تا بهمن امسال نیز با کمک شرکت‌های بزرگ استان ۱۱۰ زندانی دیگر از بند رها شوند.

وی افزود:  امضای تفاهم نامه برای راه اندازی و حمایت از کارگاه‌های زود بازده از دیگر اقدامات است که در این طرح ۲۰۰ وام ۵۰۰ میلیون ریالی به این کارگاه ها تعلق می‌گیرد.

بازگشت هشت هزار و ۷۱۷ فروشگاه، کارگاه و صنف به چرخه فعالیت

سرهنگ پاسدار حاجتی گفت: بسیج اصناف هشت هزار و ۷۱۷ فروشگاه، کارگاه و صنف را که از شرایط اقتصادی متحمل ضرر فراوان شده بودند را به عرصه فعالیت بازگردانده است.

وی گفت: همایش اقتدار بسیج نیز در پنجم آذر برگزار و در این روز ۲ هزار واحد نذرخون خواهیم داشت.

هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز و تا ششم آذر ادامه دارد و برنامه‌های مختلفی در این هفته توسط گردان‌های بسیج در خوزستان اجرا می شود.باتوجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات پیرامون آن برای شهروندان، بخش عمده ای از برنامه‌های هفته بسیج با محوریت خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم پیش بینی شده است.

پیش از این نیز از ماه های گذشته طرح کمک های مومنانه و فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق کم برخوردار استان آغاز شده که همچنان ادامه دارد

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=25284

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *