امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۶

پیام راهپیمایی امروز هشدار به اسرائیل است/با کسی که بخواهد امنیت را خدشه‌دار کند تعارف نداریم

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز، (دوم تیرماه) اهواز پس از راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس با اشاره به اینکه روزهای آخر ماه مبارک رمضان را سپری می‌کنیم اظهار کرد:‌ از رسول خدا (ص) نقل شده که اگر در طول ماه رمضان از فضایل آن استفاده نکرده‌اید روزهای پایانی را دریابید و جبران کنید.

 

وی درباره میزان زکات فطره در استان خوزستان، گفت: زمان پرداخت زکات فطره غروب روز عید فطر است که براساس آیه قرآن کریم باید ابتدا زکات مال پرداخت شود و پس از آن به نماز برای خداوند ایستاد؛ میزان زکات فطره برای آنانی که قوت غالب‌شان گندم است، به استناد قیمت گندم در خوزستان نفری چهار هزار تومان است که می‌توان با پرداخت این زکات بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد.

 

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس و نمایش وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن مردم خوزستان گفت:‌ آفرین بر شما که در این هوای گرم تکلیف خود را انجام دادید؛ همان‌گونه که امام راحل (ره) فرمود روز قدس روز اسلام است، روز قدس روزی است که دشمنان اسلام باید عزا بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به سفر نخست‌وزیر عراق به ایران عنوان کرد: وی به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی مشرف شد و معظم‌له در خطاب به ایشان توصیه‌های حکیمانه‌ای فرمودند که این‌ها چه برای دولت و ملت ایران و چه برای عراق باید در ذهن ما باشد. اولین توصیه ایشان لزوم وحدت همه جریان‌های سیاسی و مذهبی عراق در مبارزه با داعش بود. ایشان همچنین فرمودند جمهوری اسلامی با زمزمه همه‌پرسی در عراق برای استقلال بعضی از استان‌های این کشور همچون کردستان مخالف است، چراکه این موضوع خلاف استقلال عراق است.

 

موسوی جزایری ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین تأکید داشتند که آمریکا قابل‌اعتماد نیست و همواره از داعش حمایت کرده است و به دلیل این حمایت با حشدالشعبی مخالف است؛ دولت رسمی قانونی عراق مورد تأیید ما است و از همه جریان‌های سیاسی دینی در عراق می‌خواهیم که آن را تقویت کنند؛ رهبر معظم انقلاب همچنین با اشاره به برخی مشکلات اداری که میان دو کشور ایران و عراق وجود دارد، گفتند که باید از آن‌ها عبور کنیم و بر حق همسایگی و پشتیبانی دو کشور شیعه تأکید کردند.

 

امام‌جمعه اهواز با بیان اینکه حمایت دو کشور شیعه از یکدیگر، از واجباتی است که باید به‌عنوان عبادت از سوی مردم و مسئولان تلقی شود، گفت: باید بیش‌ازپیش دست اتحاد به یکدیگر داده و اهداف خود را به‌پیش ببریم. اگر این دو قدرت بزرگ یعنی ایران و عراق پشتیبان یکدیگر شوند، هیچ قدرتی در دنیا توان مقابله با آن‌ها را نخواهد داشت.

 

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به راهپیمایی بزرگ مردم خوزستان در روز جهانی قدس، این حرکت را حامل چند پیام دانست و بیان کرد: امروز پیام شما راهپیمایان و مردم روزه‌دار که از طریق رسانه‌ها مخابره می‌شود، دعوت مسلمانان جهان چه دولت‌ها و ملت‌ها به اتحاد و یکپارچگی در مقابل جبهه کفر و استکبار است.

 

وی افزود: امروز داعشی که خود را مسلمان می‌داند، اسلام را نابود می‌کند و می‌گوید که ما مسلمان واقعی هستیم؛ آنان همان خوارج دوران حضرت علی (ع) هستند که امیرالمؤمنین را تکفیر می‌کردند. این خوارج زمان ما به نام تروریسم بین‌المللی، منحصر به حضور در عراق، سوریه و لبنان نمی‌شوند؛ آن‌ها در لیبی و نیجریه هم به مسلمانان ضربه می‌زنند و باید در مقابل این‌ها ایستادگی کرد. داعشی‌ها عوامل صهیونیست و استکبار هستند.

 

امام‌جمعه اهواز خاطرنشان کرد:‌ راهپیمایی امروز شما مردم در روز جهانی قدس هشدار به اسرائیل است که بداند فلسطین تنها نیست و ملت ایران هرگز جنایت غصب سرزمین اسلامی و آواره کردن میلیون‌ها سکنه فلسطینی و قتل‌عام روزانه آن‌ها را فراموش نخواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: راهپیمایی امروز هشداری به حامیان اسرائیل اعم از حامیان سنتی یعنی آمریکا و متعهدانش و حامی جدیدی که به‌تازگی پا به عرصه ظهور گذاشته، یعنی دولت عربستان سعودی است؛ هرچند این دولت از قبل با اسرائیل همگرایی داشت، اما اکنون به‌صورت علنی این حمایت را اعلام می‌کند و با آرمان فلسطین مخالف است که این یک مصیبت عظما است.

 

آیت‌الله موسوی جزایری همچنین راهپیمایی روز قدس را هشداری به سازمان ملل و شورای امنیت دانست و افزود:‌ آیا اسرائیل مقررات بین‌المللی و منشور ملل متحد را نقض نکرده است؟ آیا شهرک‌سازی‌های اسرائیل در سرزمین فلسطین برخلاف قوانین سازمان ملل نیست؟ ما ملت ایران حق‌داریم که حقوق بشر سازمان ملل را پوچ و کذب محض بدانیم و هیچ امیدی به آن نداشته باشیم.

 

وی ادامه داد: همچنین این راهپیمایی احیاکننده یاد و خاطره امام راحل(ره) است که با رهبری حضرت امام خامنه‌ای در روز قدس همچنان استمرار دارد. از زبان شما راهپیمایان از یگان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین رهبر معظم انقلاب که در این رابطه اوامر مقتضی را صادر فرمود، تشکر می‌کنم. این حرکت حامل این پیام بود که جمهوری اسلامی با کسی که بخواهد امنیتش را خدشه‌دار کند تعارف ندارد و با کمال قدرت با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=12111

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *