امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۲

پیک دوم کرونا در دشت آزادگان و هویزه

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دکتر علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز به همراه دکتر مطلق مشاورز معاون بهداشت وزیر بهداشت به منظور بررسی عملکرد شهرستان ها در کنترل و مهار کرونا ویروس با حضور در شهرستان های مختلف تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز به بررسی مشکلات و ارایه راه کارهای مناسب می پردازند، در همین راستا در اولین برنامه عصر دیروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان دشت آزادگان که با حضور دکترحاتم زاده مدیریت شبکه و مهندس نجات رئیس مرکز بهداشت شهرستان درخصوص بررسی چالش ها و مشکلات بهداشتی درمانی برگزار گردید حضور یافتند و به بحث و تبادل نظر در مورد نتایج مثبت نمونه گیری کووید در گروههای پر خطر جامعه پرداختند.

طی این جلسه تعداد و موارد مثبت نمونه های گرفته شده از بیماران ایدزی و معتادان تحت پوشش مراکز گذری “مراکز DIC” بررسی شد که خوشبختانه براساس نتایج بدست آمده، جواب تست همه بیماران مبتلا به ایدز در این شهرستان منفی و فقط دو نفر از ۴۹ مورد معتاد نمونه گیری شده مثبت اعلام شدند.

همچنین بر اساس بررسی های انجام شده از بین۱۶۲۰ زن باردار غربالگری شده ۴ مورد مثبت شناسایی شده که دو مورد آنها بهبودی یافتند و دونفر دیگر تحت درمان می باشند.و در غربالگری ۶۸۰۰ سالمند شهرستان تعداد ۱۳ نفرمثبت شناسایی و مراقبت شد.

در این بازدید فعالیت های ستاد شهرستان و اقدامات انجام شده در کنترل و مهار کرونا ویروس، مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به نزدیک بودن ایام عید فطر و اهمیت برگزاری مراسمات و تجمعات فرهنگی و مذهبی در این منطقه تاکید بر مذاکر با شیوخ وسادات در زمینه تشویق مردم برای در خانه ماندن و فاصله گزاری اجتماعی به خصوص در این ایام شد.

علاوه بر دیگر اقدامات یکی از اقداماتی که با تاکید مرکز بهداشت استان برای حساس سازی عمومی توسط آموزش سلامت انجام شده پخش روزانه کلیپ های صوتی و تصویری به زبان عربی برای اطلاع رسانی عمومی در سطح شهرستان در این بازه زمانی حساس می باشد.

پس از بازدید دشت آزادگان رییس مرکز بهداشت خوزستان به همراه مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت برای شرکت در جلسه ستاد مبارزه وکنترل کروناویروس به شهرستان هویزه عزیمت و در این جلسه که با حضور مهندس ماجد مری پور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هویزه و سایر اعضای ستاد شهرستان تشکیل شدحضور بهم رسانده و مشکلات شهرستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و توصیه های لازم با توجه به برگزاری مراسم عید سعید فطر صورت پذیرفت.

در پایان دکترمطلق مشاور معاون وزیر بهداشت بر انجام فاصله گزاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اجتماعات و اماکن عمومی و همچنین لغو برگزاری مراسمات عزاداری و عروسی بصورت تجمعات مردمی تاکید کردند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=22442

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *