امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۳

وقتی پروتکل های بهداشتی جدی گرفته نمی شوند:

کرونا ما را با خود خواهد برد

jonoobfardanews.ir
یک گوششان در است و گوشش دیگرشان دروازه. انگار نه انگار کرونا است و روز به روزآمار مبتلایان و فوتی های کرونایی بیشتر می شود و پرستاران خسته تر می شوند. هیچ کس کرونا را جدی نمی گیرد و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کند.

جنوب فردا : قصه کرونا در خوزستان تلخ و دردناک است، مثل جام زهر.

هرچه مسئولان بهداشتی استان سینه چاک می دهند و حنجره شان را پاره می کنند تا بلکه کسی متوجه وضعیت بحرانی کرونا شود انگار همه عامدانه خود را به خواب زده اند و گوشی برای شنیدن توصیه های بهداشتی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونایی ندارند.

دلیلش مهم معلوم نیست. از قدیم گفته اند مرگ خوب است اما برای همسایه و خیلی ها فکر میکنند ضد ضربه هستند و کرونا سراغ آنها نمی آید. اما کرونا باهوش تر و حیله گرتر از این حرف هاست و با این حرف ها سرش کلاه نمی رود.

کرونا وظیفه اش را خوب بلد است و آن خوب انجام می دهد. به سادگی آب خوردن شما را آلوده می کند و تا چشم به بزنید راهی بیمارستان شده اید و وقتی چشم باز کردید پارچه سفید رویتان کشیده اند و جمعیتی گریان به دنبال شما و سرنوشت شما می شود خاک سرد.

تأسف انگیز  این است که رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی اولویت برخی ادارات در خوزستان نیست و مدیران این ادارات در خواب بسر می برند.

دنیا را آب ببرد آنها را خواب می برد. دنیا را کرونا ببرد، آنها را کرونا می برد!

از این طرف کادر درمان خسته از وعده های سر خرمن دولت برای پرداخت به موقع پاداش و حقوق آنها و از طرف دیگر افراد بی خیالی که گوشی برای شنیدن نصیحت های خیرخواهانه بهداشتی ندارند.

انگار جان پرستاران برای انها مهم نیست و باید زور بالای سر آنها باشد تا قوانین را رعایت کنند.

عدم رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی کرونایی تا آنجا پیش رفت که صدای سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز را هم درآورد.

مرد آرام دانشگاه علوم پزشکی اهواز و نیروهایش این روزها برای نجات جان مردم سنگ تمام گذاشته اند اما آنچه تأسف آور و البته شرم آور است عدم رعایت موازین بهداشتی کرونایی توسط مردم و برخی اداره های دولتی که با این کار خود تیشه به ریشه نظام سلامت و کادر درمان می زنند و از پشت به آنها خنجر می زنند. تا دیر نشده رعایت کنیم. هرچند امروز هم برای رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی دیر است.

مهدی ربیع خبرنگار

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=24271

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *