امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۱

آخرین آمار ابتلا به کرونا در ایران‌/ ابتلا ۱۸ نفر و فوت ۴ نفر قطعی شده است

jonoobfardanews.ir
مقامات کشورمان امروز تایید کرده‌اند که دو نفر دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشتند و شمار جان‌باختگان به ۴ نفر رسیده است. با شناسایی ۱۳ مورد جدید ابتلا به کرونا، شمار مبتلایان به این بیماری در ایران به ۱۸ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت امروز در توییتر خود نوشت “بر اساس آخرین گزارش های آزمایشگاهی، ابتلای ۱۳ نفر دیگر از جمله ۷ نفر در قم، ۴ نفر در تهران، ۲ نفر در گیلان تایید شده است”.

او گفته اغلب موارد از ساکنان قم بوده‌اند یا اینکه در روزها و هفته‌های اخیر سابقه رفت‌وآمد به این شهر را داشته‌اند.

این مقام وزارت بهداشت همچنین گفته که “بیش از ۷۳۵ مورد، با علائم شبه آنفلوآنزا تحت نظر قرار گرفته و بستری شدند”.

در ایران، اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم شناسایی شد.

وزارت بهداشت ایران سه‌شنبه ۳۰ بهمن اعلام کرد دو فرد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی در این شهر فوت کرده‌اند. علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفته بود که هر دو آنها “کهولت سن داشته‌اند”.

هنوز مشخص نیست دو نفر دیگری که در اثر کرونا درگذشته‌اند، از کدام استان بوده‌اند.‌

مینو محرز، عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت درباره علت شیوع این ویروس در ایران می‌گوید “احتمالا منشاء این بیماری کارگران چینی بوده‌اند که در شهر قم کار می کنند”.

خانم محرز گفته “به هر حال اپیدمی ویروس کرونا در کشور شروع شده و با توجه به ابتلا چند نفر در قم که با چینی ها ارتباط نداشته اند، معلوم است که ویروس کرونای جدید در کشور چرخیده است و احتمالا منشاء این بیماری کارگران چینی بوده اند که در شهر قم کار می کنند و به چین تردد داشته اند و به نظر می رسد ویروس چرخیده و به افرادی که اکنون شناسایی شده اند رسیده است.

به دنبال شناسایی مواردی از ابتلابه ویروس کرونا در قم، دولت ایران مدارس و مراکز آموزش عالی این شهر را تعطیل کرد.

در اراک هم یک مورد ابتلا به کرونا شناسایی شد که گفته می‌شود از کادر پزشکی بیمارستانی در قم بوده که با بیماری این شهر در تماس بوده است.

همچنین روز گذشته اعلام شد که دو مورد مشکوک به کرونا در بیمارستان روحانی این شهر تحت نظر قرار گرفته‌اند.

دیشب هم مسئول امور بهداشتی ایالت بریتیش کلمبیا در کانادا گفت که یک زن سی ساله که از ایران به کانادا آمده مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده و تحت مراقبت قرار گرفته است. این زن هفته گذشته از ایران به کانادا سفر کرده و مقامات بهداشتی مشغول بررسی مسافران هواپیما و تماس‌ها و معاشرت‌های او در این مدت هستند.

در پی تایید بروز ویروس کرونا در ایران، عراق اولین کشور خارجی بود که تمهیدات ویژه‌ای را به اجرا گذاشت و ورود مسافران از ایران را ممنوع کرد.

همچنین به گزارش ایلنا، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفته است که تمامی پروازهای هواپیمایی کویت به ایران و بالعکس لغو شده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفته است: “توصیه‌های عمومی مبنی بر رعایت نکات بهداشت فردی و شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون مایع، ضد عفونی کردن سطوح تماس، رعایت بهداشت تنفس، پرهیز در استفاده از وسایل مشترک و ضدعفونی کردن آنها قبل از استفاده، پرهیز از استفاده از دخانیات با ادوات مشترک از جمله قلیان در این مورد کمک شایانی به پیشگیری، کاهش شیوع و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس جدید خواهد کرد”.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=20660

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *