امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۲

شناسه خبر:

آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان/خوزستان قرمز

jonoobfardanews.ir
پیک جدید کرونا با همراهی کرونای انگلیسی به دلیل عادی انگاری مردم در حال شکل گیری است و مسئولان اذعان دارند این موج آخرسالی، سنگین ترین موج کرونا در یکسال گذشته خواهد بود.

پیک جدید کرونا با همراهی کرونای انگلیسی به دلیل عادی انگاری مردم در حال شکل گیری است و مسئولان اذعان دارند این موج آخرسالی، سنگین ترین موج کرونا در یکسال گذشته خواهد بود.

موج جدید کرونا این‌بار پس از چند هفته خوزستان را از حالت سفید و زرد و نارنجی به قرمز رساند و در صدر خوزستان‌های پرخطر کشور قرار داد به طوری که در کل کشور، تنها ۹ شهر خوزستان در وضعیت قرمز اعلام شد.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان‌ها در وضعیت آماده باش قرار دارند و یکی یکی بیمارستان‌ها در حال تکمیل هستند و بویژه در بخش بستری ویژه شهرهای کوچک استان با مشکل روبرو هستند.

بیمارستان تامین اجتماعی اهواز برای بستری بیماران کرونا تجهیز شد

رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) تامین اجتماعی اهواز با اشاره به متوقف شدن روند پذیرش بیماران عادی تامین اجتماعی دراین مرکز درمانی گفت: همه بخش‌های این بیمارستان برای پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا تجهیز و آماده سازی شده اند.

تذکر فرمانداری بندرامام به پتروشیمی برای رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا

درحالی‌که بندر امام و بندر ماهشهر در وضعیت بحرانی و قرمز کرونایی قرار گرفتند و با یکسری محدودیت‌های جدیدی روبه‌رو شدند اما پتروشیمی بندر امام، تا این لحظه هیچ‌یک از محدودیت‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی را اعمال نکرده است.

محدودیت ساعات رفت‌وآمد، تعطیلی مراکز آموزشی، مراکز خرید، مراکز تفریحی و رفاهی، به‌منظور کم‌رنگ کردن سایه خطر بر روی مردم، در نظر گرفته و اعمال شده است اما چرا پتروشیمی بندر امام با بیش از ۷ هزار پرسنل، تا به امروز ابلاغیه مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه را نادیده گرفته و سلامت تعداد زیادی از کارکنان خود را به خطر انداخته است؟.

فریدون بندری فرماندار شهرستان بندر ماهشهر از تذکر جدی به این شرکت خبر داد و افزود: به شکل جدی تاکید کردیم که تمام پروتکل های لازم باید از سوی پتروشیمی بندر امام اجرا شود.

آرامستان‌های اهواز تعطیل شد

سرپرست اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز گفت: با توجه به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا و حسب دستور ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان و در راستای سلامت همشهریان حضور و برگزاری کلیه مراسمات در آرامستان‌های بهشت آباد، قدیم و باغ فردوس اهواز تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه جهت انجام مراسم تشییع و تدفین، شهروندان مجاز به حضور حداکثر ۱۰ نفر می‌باشند، ادامه داد: انتظار می‌رود همشهریان عزیز در این خصوص حداکثر همکاری را با سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز داشته باشند.

اختصاص ۹ تخت آی سی یو بیمارستان ابوذر اهواز به بیماران کرونایی

محسن علی سمیر رئیس بیمارستان ابوذر اهواز اظهار داشت: با توجه به تمهیداتی که از سال گذشته در بیمارستان ابوذر در نظر گرفتیم، خوشبختانه توانستیم این بیماری را به خوبی کنترل کنیم و در یکی، ۲ هفته اخیر برخلاف سایر بیمارستان های استان که تعداد مراجعین آنها روند افزایشی دارد، تعداد بستری ها و بیماران بدحال ما افزایش نیافته است.

رئیس بیمارستان ابوذر اهواز ادامه داد: علائم بیماری در کودکان خفیف تر است لذا انتظار داریم که خانواده ها بیشتر رعایت کرده و مراقب سلامت فرزندانشان باشند.

سمیر افزود: کلا ۱۷ تخت آی سی یو در بیمارستان داشتیم که در حال حاضر ۹ تخت را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم. تاکنون کمبود تخت آی سی یو نداشتیم و امیدواریم که این موضوع در آینده احساس نشود.

کرونا به باشگاه‌های ورزشی شهرهای قرمز خوزستان نیز رحم نکرد

ابراهیم نصیری معاون سازمان ورزش و جوانان خوزستان اظهار داشت: با توجه به وضعیت اعلام شده از سوی ستاد کرونا و مطابق با مصوبات جلسه روز گذشته این ستاد، مقرر شد که باشگاه‌ها و اماکن ورزشی در شهرهای قرمز استان تا اطلاع ثانوی به منظور بهبود شرایط فعلی تعطیل شوند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود که تمام باشگاه‌ها و اماکن ورزشی در شهرهای قرمز خوزستان به دستور موجود مبنی بر تعطیلی، تمکین کنند زیرا در غیر این صورت با آن ها به صورت جدی برخورد خواهیم کرد چرا که جان افراد برای ما بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: هیات فوتبال خوزستان نیز پیش از این کلیه مسابقات خود را از امروز (۲۶ بهمن ماه) به مدت ۱۰ روز تعطیل کرد.

سرپرست فرمانداری ایذه: افزایش صدرصدی ابتلا به کرونا در دهدز

سرپرست فرمانداری ایذه با بیان اینکه نخستین شهرستان‌هایی که در پیک چهارم کرونا وضعیت آنها قرمز شد در خوزستان قرار دارند گفت: این یک هشدار جدی است و ایذه که هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارد در خطر قرمز شدن کرونا است.

نبوتی، از انجام ۹۶ تست کرونا در شهرستان ایذه در هفته گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد ۶ نمونه کرونا مثبت بودند که آمار به نسبت خوبی است و نسبت به خیلی از شهرستان‌های خوزستان بهتر است.

وی درصد افزایش مبتلایان به کرونا در ایذه را ۲ درصد بیان کرد و ادامه داد: این آمار در دهدز ۱۰۰ درصد بوده ‌است که نقطه ضعف اصلی ما همین جاست؛ باید تلاش کنیم دهدز نیز به آمار ایذه برسد و در نهایت همین ۲ درصد هم کمتر شود و به صفر برسد.

وی با تاکید مجدد به تعطیلی تالارهای عقد و عروسی، سفره‌خانه‌ها و قلیان سراها گفت: در کنار تعطیلی تالارها که مصوبه ستاد مدیریت کروناست باید مراقب باشیم که آیینی در باغ‌ها نیز برگزار نشود زیرا این تجمع‌ها خلاف قانون است و باید با آنها برخورد شود.

سرپرست فرمانداری ایذه آمار استفاده از ماسک در سطح ایذه را ۸۸ درصد و در بخش دهدز ۴۲ درصد بیان کرد و افزود: متاسفانه باز هم شاهد ضعف در دهدز هستیم که باید بخشدار به روش‌های مختلف و آگاه‌سازی مردم نسبت به افزایش این آمار بین مردم اقدام کند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=27327

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *