امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۸

امنیت کنونی کشور به دلیل وجود بسیج بیدار است

jonoobfardanews.ir

به گزارش ماه نیوز،، آیتالله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبههای نماز جمعه امروز، ۵ آذرماه با توصیه به تقوای الهی، به سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، اشاره و در این خصوص اظهار کرد: در ماه صفر مسلمانان مصیبتهای عدیدهای دارند که در رأس این مصیبتها رحلت جانسوز حضرت محمد مصطفی(ص) است. ایشان در ظاهر به صورت رحلت از این دنیای فانی رحلت کردند و طبق روایات و احادیث ائمه اطهار(ع) از رحلت ایشان به عنوان اعظم مصایب یاد میشود.

 

وی افزود: این موضوع که ائمه اطهار(ع) رحلت پیامبر(ص) را اعظم مصایب میدانند میتواند هم چند دلیل داشته باشد. علت اول رابطه بودن رسول خدا میان زمین و آسمان بود که با رحلت ایشان وحی الهی به زمین قطع شد؛ دلیل دوم رحمت للعالمین بودن پیغمبر(ص) است. یعنی وجود پیغمبر گرامی بین مردم سبب رحمت الهی و مصونیت از عذاب الهی بود. دلیل سوم نیز این است که رحلت رسول خدا منشأی شد تا اهل بیت(ع) در معرض ظلم واقع شوند و از روز اول رحلت پیامبر(ص)، رفتارهای بسیار سخت و اهانت آمیز و با ظلم و ستم بسیار به دختر، داماد و نوههای ایشان شد.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه طبق آیه شریفه قرآن کریم حضرت محمد (ص)، رسول و فرستادهای از جانب خداست، تصریح کرد: طبق این آیه شریفه، عقبگرد و بازگشت مردم به دوران جاهلیت پس از رحلت پیامبر(ص) پیشبینی شده بود که متأسفانه این پیشبینی محقق شد و با وجود اینکه پیامبر(ص) جانشین خود، یعنی امام علی(ع) را به مردم معرفی کرده و از آنها عهد گرفته بود، اما با رحلت پیامبر(ص)، مردم به تعصبات قومی و تفکرات دوران جاهلیت، عقبگرد کردند و همه چیز را زیر پا گذاشتند و اگر مردم پس از رحلت ایشان به تعهدات خود پایدار بودند، این مصیبها، تبعیضها و ظلمهای جهان امروز را شاهد نبودیم؛ بنابراین به همین دلایل است که رحلت پیامبر(ص) را اعظم مصایب میداند.

 

موسوی جزایری با اشاره به انحراف مردم پس از رحلت پیامبر اکرم با تأکید بر اینکه تمام مصیبتهای تاریخ اسلام ناشی از همین انحراف است، خاطرنشان کرد: حتی منشاء شهادت سیدالشهدا امام حسین (ع) نیز همین انحراف است. مردم پس از رحلت ایشان پیمانشکنی کردند و به دستورات سرنوشت ساز ایشان عمل نکردند و به سعادت همه بشریت ضربه زدند.

 

وی با اشاره به سالروز رحلت امام رضا (ع)، در ۲۸ صفر و همچینن سالروز امام حسن مجتبی(ع) در هفته آتی، عنوان کرد: امام حسن (ع) تجلی حسن الهی و امام رضا (ع) تجلی علوم الهی و به گفته امام صادق (ع)، عالم آل محمد است. شهادت این دو امام گرانقدر را تسلیت میگوییم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن تسلیت رحلت مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی، به سوابق ایشان در قوه قضاییه و همچنین قبل از انقلاب اشاره و اظهار کرد: این عالم خدمتگزار در قوه قضاییه این سنگر مهم و حساس به عنوان رئیس دیوان عالی کشور خدمت میکرد. همچنین در روزهای آتی سالروز شهادت مجاهد شهید آیت الله مدرس را در پیش داریم. امام خمینی(ره) خود را شاگرد آیت الله مدرس در رابطه با انقلاب اسلامی میدانستند و الهامبخش خود را در این رابطه آیت الله مدرس عنوان میکردند. سالروز شهادت آیت الله مدرس، روز مجلس نامگذاری شده که روز مجلس را گرامی میداریم.

 

جزایری با اشاره به بمباران ظالمانه شهر اندیمشک توسط رژیم بعث در چهارم آذرماه سال ۶۵ گفت: این بمباران یکی از وقایع بسیار مهم، تاریخی و تاریخساز دفاع مقدس است که منجر به شهادت ۳۰ تن و زخمی شدن ۷۰۰ نفر از مردم شهر مقاوم و حماسه آفرین اندیمشک شد. این بمباران که در تاریخ بمباران هوایی ایران با بیش از ۵۰ فروند هواپیما، بینظیر یا کم نظیر است و آنچه که این واقعه تاریخی را تاریخساز میکند، رفتار مردم ولایتمدار اندیمشک بر تشییع جنازه شهدای این واقعه است که شعارهای جنگ جنگ تا پیروزی، مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل را سر دادند.

 

وی ادامه داد: صبر و استقامت بینظیر مردم اندیمشک امام(ره) را بر آن داشت که از مردم تشکر ویژه داشته باشد. این واقعه برگ زرین و افتخارآمیزی در تاریخ حماسهها و پایداری مردم خوزستان است و تقدیم شش شهید مدافع حرم از شهرستان اندیمشک ادامه همان استقامتها و پایداریهای دوران دفاع مقدس است.

 

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص هفته بسیج، به سخنان امام خمینی(ره) در مورد بسیج و بسیجیان اشاره و تصریح کرد: بسیج فرزند امام(ره) بود و امام(ره) نیز بنیانگذار و عاشق بسیج بود. امام خمینی(ره)، بسیج را شجره طیبه، مدرسه عشق و لشکر مخلص خدا میدانستند و این سخنان امام به هیچوجه بنای مبالغه نداشت، بلکه نشانگر ارادت ایشان به بسیج بود. هیچکس پیشنهاد تشکیل بسیج را به امام(ره) نداد و امام(ره) خود ملزم به تشکیل این نهاد انقلابی شد که وجود آن بسیار ضروری و حیاتی بود.

 

جزایری با بیان اینکه حکومتها دو دسته هستند و این دو دسته نیز کاملاً عکس هم عمل میکنند، خاطرنشان کرد: دسته اول حکومتهای ضد مردمی است که با زور سرنیزه به مردم حکومت میکنند و غرق در شهوات و دنبال اربابان خارجی هستند تا حامی و پشتیبان آنها باشند. حکومت پهلوی بهترین مصداق برای این دسته از حکومتهاست. دسته دوم نیز حکومتی است که به منظور خدمت به مردم تشکیل میشود و مخالف اتباع بینالمللی است و مستکبرین و قدرتهای خارجی از این حکومتها حمایت نمیکنند و مخالف آن هستند و پشتیبان اینگونه حکومتها نیز چیزی جز نیروی مردم نیست.

 

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه کشوری که ۲۰ میلیون جوان دارد، باید ۲۰ میلیون تفنگدار داشته باشد، عنوان کرد: در آن زمان جمیعت ایران ۳۶ میلیون نفر بود و امروز که ماشاءالله جمعیت کشور بیش از ۸۰ میلیون نفر است، تمام جوانان ملت از سراسر کشور یک ارتش ملی قدرتمند و لشکر مخلصی برای خدا داریم و باید آن را تکمیل کنیم و امنیت کنونی کشور نیز به همین دلیل است.

 

امام جمعه اهواز افزود: در حالیکه دور تا دور کشور مشتعل از فتنهها و آتش جنگها است، ایران در امنیت کامل قرار دارد و علت عمده این امنیت بسیج بیدار است. تمام ملت ایران مدافع و حامی نظام هستند و از نظام و کشور خود حمایت میکنند و خداوند انشاءالله این مردم را پیروز کند.

 

جزایری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص بسیج و بسیجیان گفت: طبق فرموده امام(ره)، تهدید بسیج و تهمت به تندرو بودن بسیج تکمیل پروژههای دشمن است و دشمن به دنبال رقیبسازی برای بسیج است. انشاءالله همه ما بسیجی باشیم و خود را بسیجی بدانیم.

 

وی با اشاره به ۷ آذر روز نیروی دریایی با بیان اینکه نیروی دریایی در دفاع مقدس، نفس را از رژیم بعث در صحنههای دریایی گرفت، عنوان کرد: نیروی دریایی ایران در مصاف با نیروهای اهریمنی آمریکا رشادتهای بزرگ نشان داد و امروز اقتدار ملت را در پهنه آبهای بینالمللی به نمایش میگذارد و این روز را تبریک میگوییم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه مراسم اربعین امسال واقعاً معجزه بزرگی بود، گفت: راهپیمایی عظیم دهها میلیونی را در مراسم اربعین امسال شاهد بودیم و این امر معجزه عظیم الهی بود که بیش از ۶۰ میلیون نفر در این مراسم رهسپار کربلا شوند و درب خانههای مردم عراق به روی زوار باز شد و با عشق و ارادت از زوار امام حسین (ع) پذیرایی کنند و به هیچ وجه کمبودی در رابطه با پذیرایی از زوار احساس نشد؛ قطعاً تمام این موضوعات ناشی از عنایت خاص سیدالشهدا(ع) است، در غیر اینصورت پذیرایی از ۲۰ میلیون نفر با محاسبات عادی قابل توجیه نیست.

منبع:ایسنا

 

جزایری افزود: در سالهای قبل در اقدامات مربوط به مراسم اربعین در کشور ضعفهایی وجود داشت که ما برای رفع این ضعفها و نابسامانیها ورود کردیم اما در سال جاری به هیچ وجه نیازی به مداخله ما نبود و استاندار محترم، مدیران خود و دیگر مسئولین به نحو احسن در این زمینه عمل کردند و در شلمچه و چذابه در زمینه پذیرایی از زوار هیچ کمبودی وجود نداشت. زبان از تقدیر و تشکر از مردم و مسئولین در رابطه با مراسم اربعین قاصر است اما باید اعتراف کرد که برای امام حسین (ع) هر چه گام برداریم هیچ نکردهایم و باز هم در برابر ساحت ایشان احساس شرمندگی داریم.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=9895

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *