امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰

بازگشایی اختیاری مدارس از امروز/شیوه نامه های بازگشایی مدارس اعلام شد

jonoobfardanews.ir
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ آخرین دستورالعمل‌های بازگشایی مدارس گفت: در مناطق زرد و آبی پایه اول و دوم بازگشایی می‌شود، زیرا دانش آموزان پایه‌های اول و دوم باید سواد آموزی را آموزش ببینند و با فضای مدرسه آشنا شوند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ آخرین دستورالعمل‌های بازگشایی مدارس گفت: در مناطق زرد و آبی پایه اول و دوم بازگشایی می‌شود، زیرا دانش آموزان پایه‌های اول و دوم باید سواد آموزی را آموزش ببینند و با فضای مدرسه آشنا شوند.

مهمترین شروط بهداشتی بازگشایی مدارس

محسن فرهادی با تاکید بر تامین تهویه هوا و فضای تعیین شده برای هر دانش آموز افزود:تهویه کلاس‌ها باید تامین شود و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی الزامی است و فاصله گذاری حداقل ۲ متر خواهد بود.

وی ادامه داد: ۲ پیش شرط اختیاری بودن و توانایی مدرسه در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از الزامات بازگشایی است. باید توجه داشت که حداکثر ظرفیت کلاس‌ها ۱۰ نفر خواهد بود و مدیر مدرسه باید برنامه ریزی‌ها کند.

کلاس ۱۰ نفره باید ۴۰ متر مربع باشد

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به فضای مورد نیاز برای هر دانش آموز به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: کلاس‌ها حداکثر ۱۰ نفره خواهد بود و ما ۴ مترمربع برای هر دانش آموزان فضا نیاز داریم و برای برگزاری کلاس با ۱۰ نفر نیاز به ۴۰ متر مربع فضاست و به همین نسبت با کوچک شدن کلاس درس تعداد دانش آموزان کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین دانش آموزان هر روز در مدرسه حاضر نخواهند بود و والدین اگر از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مطمئن شدند می‌توانند دانش آموزان خود را به مدرسه بفرستند.

فرهادی درباره اینکه این احتمال وجود دارد که دانش آموزان به دلیل بازی گوشی و شیطنت‌های کودکانه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند گفت: اینکه توقع داشته باشیم تمام دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف یک دانش آموز کلاس اول و دوم ابتدایی رعایت شود، دور از واقعیت است و برای همین باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به سمت والدین و معلمان ببریم.

رصد کرونایی معلمان و اولیای مدرسه

وی درباره رصد کرونایی کادر مدارس بیان کرد: اولیای مدرسه و معلمان بدون علامت باید سر کلاس درس حاضر شوند و به محض بروز علائم بیماری کرونا از حضور در مدرسه خودداری کنند و نرم افزار ماسک مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مدیر مدرسه می‌تواند دسترسی لازم برای رصد ابتلای اولیای مدرسه و معلمان مبتلا به کرونا از دانشگاه علوم پزشکی منطقه دسترسی به اپلیکیشن ماسک را دریافت کند.

هر مدرسه‌ای که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند، تعطیل خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=26737

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *