امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۰

تاکید استاندار خوزستان بر افزایش ظرفیت پذیرش دانش آموزان خوزستانی در رشته های تاپ کنکور

jonoobfardanews.ir
استاندار خوزستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان بر لزوم افزایش ظرفیت پذیرش دانش آموزان خوزستانی در رشته های تاپ کنکور تاکید کرد.

به گزارش جنوب فردا به نقل از ایسنا غلامرضا شریعتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز (۱۶ مهر) در استانداری برگزار شد، با اشاره به طرح خرید خدمات آموزشی، اظهار کرد: این طرح به بالا رفتن سطح آموزشی استان کمک خواهد کرد. با صدور مجوز جذب ۵ هزار دانشجو معلم امیدواریم تا سه سال آینده کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش را به حداقل برسانیم. در این چند سال سعی شده که به مدارس کم برخوردار توجه بیشتری شود و شرایط را بهبود ببخشیم تا بتوانیم در جهت تحقق عدالت آموزشی گام برداریم.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص جذب کودکان بازمانده از تحصیل، افزود: با توجه به شیوع کرونا در اجرای این طرح با خلل مواجه شدیم. با توجه به این وضعیت ممکن است بازماندگان از تحصیل در کل کشور افزایش یافته باشند. در این زمینه باید توجه جدی شود و کار با حساسیت دنبال شود. برای اینکه آسیب‌های ناشی از بازماندگی از تحصیل را کاهش دهیم، قرار شد تبلت در اختیار دانش آموزان نیازمند و محروم قرار گیرد که تعدادی هم اختصاص داده شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: استان ما ۵.۸ جمعیت کشور را دارا است، بر این اساس قاعدتا باید رتبه زیر هزار در کنکور نسبت به جمعیت، ۵۸ تا ۵۹ نفر باشد اما رتبه های زیر هزار در استان ما بیش از این است و امسال شاهد رشد ۳۶ درصدی رتبه های زیر هزار در استان هستیم که نشان دهنده برنامه ریزی چند ساله و تلاش های صورت گرفته از گذشته تا کنون است. البته حفظ و بهبود این وضعیت همت بیشتری می‌طلبد.

شریعتی با تاکید بر لزوم توجه به کنکور در استان، گفت: در استان یزد به ازای هر ۱۰۰ کنکوری حدود ۳۰ فرصت پذیرش در رشته پزشکی وجود دارد، اما استان خوزستان یکی از پایین ترین‌ها در کشور بوده که این وضعیت باعث می‌شود این فرصت از دانش آموزان خوزستانی گرفته شود. در حالی که دانش آموزان از نظر هوشی در یک سطح هستند. بنابراین باید در این حوزه تلاش شود تا دانش آموزان ما نیز از فرصت برابری با دیگر استان‌ها برخوردار شوند و پس از آن مقایسه شوند.

وی در پایان بیان کرد: با افزایش ظرفیت رشته‌های تاپ در دانشگاه‌های استان، دانش‌آموزان فرصت برابری با دیگر استان‌ها خواهند داشت.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=24088

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *