امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۳

تهدید سلامت شهروندان سوسنگردی با دپو شدن زباله

jonoobfardanews.ir

این روز‌ها و در کنار سایر معضلات ریز و درشتی که گریبانگیر شهر سوسنگرد شده، جمع نشدن به موقع، فراوانی و انباشت زباله‌ها در شهر به زخمی جدید بر پیکره این شهر شده است.

سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان زمانی قدمگاه یک سوم رزمندگان جنگ تحمیلی بود و خط مقدم جبهه های جنگ بود این روزها به علت دپو شدن زباله‌ها، شهروندان آن به سختی نفس می‌کشند.

وضعیت نامعلوم صندلی چرخدار شهرداری و بی تفاوتی اعضای شورای شهر و شورای سلامت یکی از چالش‌های جدی زیست‌ محیطی و بهداشتی در شهر سوسنگرد شده که عدم پیگیری این موضوع خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست منطقه و سلامت مردم وارد می‌کند.

جناب آقای ارزانی مدیر محترم اداره امور مالیاتی استان خوزستان آیا خبر دارید که کارگران شهرداری سوسنگرد ۷ ماه بدون حقوق و ۱۰ ماه بیمه برای آنها رد نشده و به سختی روزگار می گذرانند و علی رغم تحصن یک ماه آنها مسولین امر جز تشکیل جلسات فکری برای این عزیزان نکردند؟

عدم جمع آوری زباله های شهر سوسنگرد به علت مواد آلوده کننده وفساد پذیر و نیز رطوبت وحرارت مناسب پناهگاهی مناسب برای انواع حشرات و جوندگان موذی شده است که همواره توده های زباله از عوامل اصلی ومولد بسیاری از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوانات و سایر بیماریهای واگیر دار وغیرواگیردار بخصوص در ایام بحران ویروس کرونا است.

به رغم حجم بالای تصاویر و فیلم‌هایی که شهروندان در فضای مجازی برای اطلاع مسئولان مربوطه و اقدام به موقع و مناسب آنان ارسال می‌کنند، اما باز هم هیچ اتفاق قابل قبولی نیفتاده است و مسئولان همچنان بی توجهی از خود نشان می‌دهند.

از مسولین شهرستانی و استانی انتظار می رود با مسببین اصلی وضعیت موجود برخورد جدی و قانونی شود زیرا دپو شدن زباله ها باعث شده سلامت شهروندان سوسنگردی به شدت مورد تهدید قرار گیرد.

کانون بسیج رسانه شهرستان دشت آزادگان

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=24085

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *