امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۶

جشنواره گل نرگس در بهبهان برگزار شد

jonoobfardanews.ir
جشنواره ملی گل نرگس برای هشتمین سال پیاپی با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی و همچنین تعدادی از استان های معین در شهرستان بهبهان آغاز شد .

به گزارش جنوب فردا به نقل از ایرنا جشنواره گل نرگس روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان بهبهان و با مشارکت استان های اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری آغاز شد؛  این جشنواره امسال از سوی وزارت میراث فرهنگی به عنوان یک رویداد ملی معرفی شده است.

در حاشیه برگزاری جشنواره گل نرگس نمایشگاه صنایع دستی، نشست های علمی و تخصصی گل نرگس، کارگاه آموزشی و برنامه های آیینی از ۱۱ تا ۱۳ دی ماه برگزار می شود.

امسال نیز مانند سال های گذشته هشت هزار گل نرگس روز چهارشنبه  به آستان قدس رضوی اهدا شد و این جشنواره به صورت نمادین از حرم رضوی آغاز شد.

 ۳۰۰ هکتار زمین درشهرستان بهبهان، زیرکشت گل نرگس قرار دارد.
از جمله برنامه های این جشنواره در هر سال، نواختن زنگ گل نرگس در سطح مدارس بهبهان، برگزاری ویژه برنامه روز نشاط و آرامش در محل نرگسزارها، برگزاری بازی های بومی و محلی و فعالیت کارناوال شادی تئاتر و برخی برنامه های دیگر با محوریت پرداختن به موضوع گل نرگس در این شهرستان است.

در متون باستانی از نرگس با عنوان نارسیسوس یا نارسیس نام برده شده و در یکی از سروده‌های بسیار باستانی هومری قرن هفتم یا هشتم پیش از میلاد درباره آفرینش همین نام سخن به میان آمده است.

قدیمی ترین نرگس زار ایران متعلق به شهرستان بهبهان است که قدمت آن به دوران پیش از میلاد مسیح (چهار هزار سال قبل) بازمی گردد.

شهرستان بهبهان چهار نمونه گل نرگس به نام های شهلا، گل پر، پنجه گربه ای و مسکین کشت می شود که نوع مسکین آن از انواع دیگر کوچکتر و خوشبوتر است.

از ابتدای مهر آبیاری و کاشت پیاز گل نرگس آغاز می شود و از دی تا اوایل اسفند برداشت گل نرگس انجام می شود.

شهرستان بهبهان در جنوب شرق خوزستان واقع است.

 

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=19660

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *