امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۸

خوزستان همیشه متحمل خسارت های زیان آور در محیط زیست شده است

jonoobfardanews.ir

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست سالم گفت:محیط زیست سالم همواره از نخستین نیازهای زندگی سالم بوده است، ولی با بی توجهی و اولویت قرار گرفتن افزایش ثروت و توسعه نامتوازن، خسارت های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد شده است.

به گزارش ماه نیوز،دکتر غلامرضا شریعتی در نشست مشترک با مسئولان صنعت پتروشیمی بندر ماهشهر و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تالار آفرینش ماهشهر با بیان مشکلات زیست محیطی استان خوزستان، اظهارکرد:مردم این خطه طی سال های اخیر شاهد افزایش شدید گرما، تشدید پدیده ریز گردها و افزایش سموم آلاینده در خاک و هوا بوده اند، لذا باید به مسائل زیست محیطی استان نظیر احیای تالاب هورالعظیم  به عنوان خواسته جدی مردم، توجه ویژه شود.

وی افزود: این استان همواره خسارت های جبران ناپذیر زیست محیطی را شاهد بوده است به گونه ای که برخی موارد، جامعه سالم را فدای توسعه نامتوازن کرده است.

شریعتی گفت:محیط زیست سالم همواره از نخستین نیازهای زندگی سالم بوده است، ولی با بی توجهی و اولویت قرار گرفتن افزایش ثروت و توسعه نامتوازن، خسارت های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد شده است.

وی افزود:استان خوزستان پس از جنگ تحمیلی به دلیل دارا بودن پتانسیل های ویژه، متحمل خسارت های زیان آور در محیط زیست شده است که می توان یکی از دلایل این موضوع را بی توجهی به توسعه پایدار همه جانبه و پیگیری توسعه یک سویه دانست.

استاندار خوزستان با تشریح نقش استان در ارز آوری و توسعه اقتصادی کشور، گفت:با پذیرش این اصل مهم، انتظار می رود که توجه ویژه ای نیز به توسعه پایدار این استان شده و سلامت محیط زیست استان و ساکنان آن تامین شود.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=7592

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *