امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۳

در صورت ابتلا افراد سیگاری به کرونا ۲/۶ برابر افراد معمولی کارشان به آی سی یو کشیده میشود

jonoobfardanews.ir
معاون دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت : افراد سیگاری ۱/۶ برابر بیشتر از افراد معمولی در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند و بر اساس آمار علمی افراد سیگاری در صورت ابتلا به کرونا،  ۲.۶ برابر افراد معمولی کارشان به آی.سی.یو کشیده می‌شود.

به گزارش جنوب فردا میثم مردسلطانی روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران بیان کرد: افراد سیگاری به دلیل شیوه زندگی که دارند و مجبورند هنگام سیگار کشیدن ماسک نزنند ۱.۶ برابر بیشتر از افراد معمولی به کرونا مبتلا می‌شوند.

وی گفت: بر اساس آمار علمی افراد سیگاری در صورت ابتلا به کرونا،  ۲.۶ برابر افراد معمولی کارشان به آی.سی.یو کشیده می‌شود.

وی همچنین بیان کرد:بالای ۵۰ درصد تست‌های کرونا در دزفول با هر میزانی مثبت می‌شود و تعداد  بیماران کرونایی روز به روز در حال افزایش است .

وی با بیان اینکه ویروس کرونا به طور جدی در شهرستان دزفول در حال گردش است گفت: ۱۰۰ درصد موارد ابتلای به کرونا در دزفول، از نوع انگلیسی این ویروس است و دانشگاه علوم پزشکی دزفول از هفته گذشته آرایش متناسب با پیک را به خود گرفته و با حداکثر توان در حال فعالیت است.

مرد سلطانی افزود: بالای ۲۰۰ بیمار کرونایی در دزفول ، وضعیت وخیم دارند و هم اکنون تخت آی.سی.یو خالی در بیمارستان‌های این شهرستان وجود ندارد. خطوط دفاعی را به دلیل همکاری نکردن مردم از دست دادیم زیرا پروتکل‌ها رعایت نشده و به جای استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی  مجبور به استفاده از لوله گذاری، ماسک اکسیژن و بستری هستیم که این امر فشار زیادی به مردم و کادر درمان وارد می‌کند.

معاون آموزشی تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: افزایش آمار و پیک کنونی بیش از سه ماه است در دزفول ادامه داشته و ممکن است آمار از این تعداد نیز بیشتر شود.

وی ادامه داد: مراکز ۱۶ ساعته همچنان فعال هستند تا پروسه قرنطینه و ایزوله کردن سریعتر اتفاق افتد و سایر افراد درگیر نشوند.

وی با بیان اینکه پیک سنگین‌تری نسبت به پیک نخست را تجربه خواهیم کرد، افزود: شهروندان باید ذهن خود را واکسینه کنند و همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا ممکن است ویروس های جدید کرونا در برابر واکسن‌های موجود مقاوم باشند.

هم اکنون ۱۶ شهرستان در خوزستان از جمله دزفول در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=28557

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *