امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۱

مژده به جوانان هفتکل:

در هفتکل پالایشگاه احداث میشود + تصویر نامه وزارت نفت

jonoobfardanews.ir
مدیرکل اجرای سیاست های اصل ۴۴ و تنظیم روابط و مقررات بازار وزارت نفت ، طی نامه ای موافقت خود را با تخصیص ۵۰ هزار بشکه خوراک نفت خام جهت احداث پالایشگاه شهرستان هفتکل اعلام کرد.

به گزارش جنوب فردا در نامه محمدعلی علایی خطاب به مدیرکل امور مجلس وزارت نفت آمده است:

احتراما عطف به نامه شماره ۳۹۱۸۰۸/ام مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ جنابعالی در خصوص درخواست نماینده محترم مردم شریف مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی و با توجه به درخواست شرکت افق گستر ارجانیان اروند مبنی بر احداث پالایشگاه به ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه در روز با خوراک نفت خام میدان مارون در منطقه هفتکل استان خوزستان و با عنایت به بررسی های به عمل آمده توسط شرکت ملی نفت ایران، به استحضار می رساند وفق تصمیم متخذه در شانزدهمین جلسه کارگروه بررسی امکان پذیری تامین خوراک نفت خام و و میعانات گازی در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ با امکان پذیری تخصیص ۵۰ هزار بشکه در روز خوراک نفت خام از تولید میدان مارون به طرح پیشنهادی شرکت مذکور برای مدت ۶ ماه موافقت گردید و تخصیص مابقی نفت خام مورد درخواست متقاضی امکان پذیر نمی باشد.

لازم به ذکر است کلیه هزینه های لازم برای بارگیری و انتقال خوراک نفت خام سنگین یاد شده و همچنین انجام هرگونه هزینه های مورد نیاز دیگر و اخذ مجوزهای لازم برای انتقال خوراک از سازمانهای ذیربط بر عهده شرکت مذکور می باشد.

بدیهی است به منظور تخصیص خوارک مزبور و صدور موافقت اصولی، شرکت افق گستر ارجانیان اروند موظف است با توجه به محدودیت زمانی فوق الاشاره، جهت تشکیل پرونده و انجام بررسی صلاحیت فنی و مالی وفق شیوه نامه وزارتی به شماره ۱۲۸۵۰۴ مورخ ۱۳۹۵/۰۳/۲۳ در اسرع وقت به مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران مراجعه نماید. در صورت اتمام مهلت ۶ ماهه یاد شده و عدم تکمیل پرونده از سوی متقاضی ، امکان پذیری تخصیص خوراک مذکور منتفی می گردد.

بر اساس این گزارش با پیگیری های انجام شده و مساعدت دکتر علیرضا ورناصری ، موافقت اصولی وزارت نفت به شرکت سازنده پالایشگاه هفتکل ابلاغ شد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=27667

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *