امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰

شناسه خبر:

دومین معلم خوزستانی ارثیه اش را در راه خیر بخشید

jonoobfardanews.ir
صادق نیسی گمراوی؛ پس از معلم خیّر اندیمشکی دومین فرهنگی خوزستانی است که در یک فعالیت خیرخواهانه و انسان دوستانه ارثیه اش را صرف نظام تعلیم و تربیت کرد.

به گزارش جنوب فردا یکی دیگر از فرهنگیان خوزستانی این بار در اهواز؛ ارثـیه اش را برای ساخت مدرسه  به دانش آموزان بخشید. صادق نیسی گمراوی؛ فرهنگی خیّری است که با سهم ارث خود برای دانش آموزان اهوازی در کوی شهید مجاهد یک مدرسه سه کلاسه می سازد.

او که سالهاست در سنگر تعلیم، انسان سازی و تربیت به فرزندان این مرز و بوم درس دوستی، فرهیختگی، ایثار و مهرورزی می دهد، امـروز این درس های تعالی بخش را به صورت عملی برایشان معنا بخشید تا در دفترِ مشق آینده سازان ایران عزیز اسلامی؛ مهرِ آسمانی معلمان ِوطـن حک شود و برای همیشه به یادگار بماند.

صادق نیسی گمراوی ؛ پس از معلم خیّر اندیمشکی دومین فرهنگی خوزستانی است که در یک فعالیت خیرخواهانه و انسان دوستانه ارثیه اش را صرف نظام تعلیم و تربیت کرد تا همگان بدانند که معلمان این سرزمین همواره در میدان “تعهد، سخاوت و مسئولیت پذیری” پیشگام و پیشقدم هستند. معلمانی که تا دیروز در کنار تابلوهای روشن کلاس های درس معلّمی می کردند و امروز از ورای فضای مجازی، روح دانستن را در کالبد نظام تعلیم و تربیت می دمند.

گـمراوی به الـفبا گفت: همیشه از دیدن مدارس خیّر ساز که سرشار از عشقِ نیکوکاران به تحصیل دانش آموزان است، احساس شعف می کردم و همیشه در پی فرصتی بودم که در این امر با خیرین شریک شوم و سهمی در بارور ساختن دانش و توانمندی فرزندانمان برای ساختن ایرانی سربلند و توسعه یافته داشته باشم.

او گفت: می دانم که با وجود خیرین مهروزی که داریم،  نهضت مدرسه سازی در کشور عزیزمان یک نهضت ادامه دار است.

گمراوی افزود: با افتتاح مدارس خیرساز دانش آموزان می توانند به جای طی کردن مسیرهای طولانی، در فضایی نزدیک از محل سکونت خود صاحب مدرسه شوند و این بسیار خوشحال کننده است.

او به الـفبا گفت: شهر اهواز دارای جمعیت دانش آموزی بالایی است و این دانش آموزان نیاز به مدرسه دارند تا ضمن بهره مندی از یک فضای آموزشی استاندار و ایمن و دسترسی به مدارسی در نزدیکی محل زندگی بتوانند در کلاس هایی با تراکم کمتر تحصیل کنند.

او برادر شهید کریم نیسی گمراوی است و روحیه جهادی؛ ایثار و خدمت به وطن در خانواده آنها نهادینه شده است. صادق نیسی گمراوی مشارکت در کار خیر را از زمان کودکی؛ در جمع خانواده و در مراسم عبدالله الحسین و آیین های ماه مبارک رمضان در دستگیری از نیازمندان آموخته و معتقد است که اگر فردی نیّت کند، خداوند او را در پیمودن مسیر نیکوکاری یاری می دهد. او خود دارای سه فرزند است و هم به عنوان یک پدر و هم در جایگاه مقدس معلمی؛ هیچگاه تفاوتی بین فرزندان و دانش آموزانش برای کسب علم و معرفت قائل نشده و در این راه از تمامی توان خویش بهره برده است.

گمروای که در کسوت مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز همواره سعی در جذب مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی داشته است، گفت: در طی مدت فعالیت در این جایگاه تفاهم نامه ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه ویژه دانش آموزان اتباع خارجی، ساخت ۲ مدرسه ۶ و ۱۲ کلاسه با همکاری سپاه و تفاهم نامه ساخت یک مجتمع فنی دخترانه در مسیر اسماعیلیه این ناحیه آموزشی نیز با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شده است که در ۱۳ دی ماه در روز سالگرد شهادت سردار سلیمانی کلنگ زنی خواهند شد و در این راستا مجمع خیرین مدرسه ساز کشور و استان، اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان همکاری های مثمر ثمری داشته اند.

به گزارش جنوب فردا؛ کلنگ مدرسه خیرساز گمراوی روز گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به زمین زده شد که این فرهنگی خیر خوزستانی ۶ میلیارد ریال از هزینه های ساخت این مدرسه را تقبل کرده است.

گفتگو از الفبا

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=25898

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *