امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۳

در هفته بيستم پويش الف-ب-ايران عنوان شد:

رفع محدودیت تولید با افزایش ۴۰ مگاواتی توان تولید در نیروگاه رامین اهواز

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا به نقل از روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز، مدیر عامل این نیروگاه در ارتباط ویدئو کنفرانس با مراسم افتتاح طرح های ارتقای توان عملی و رفع محدودیت تولید ۵ نیروگاه کشور که با حضور وزیر نیرو انجام گرفت از افزایش ۴۰ مگاواتی توان تولید این نیروگاه در تابستان امسال خبر داد.

در ابتدای این جلسه پس از سخنان وزیر نیرو ، خلیل محمدی مدیر عامل نیروگاه رامین به عنوان اولین سخنران نیروگاهها به بیان اقدامات انجام گرفته توسط متخصصان تلاشگر این نیروگاه درگرمای بالای ۶۰ درجه خوزستان با وجود شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود طرح های بهینه سازی این نیروگاه موجب رفع محدودیت تولید به میزان ۴۰ مگاوات شده که این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است .

ایشان از جمله اقدامات انجام شده در جهت افزایش توان عملی و رفع محدودیت تولید را شامل : لایروبی نمودن مسیرهای ورودی و خروجی آب از سمت برج های خنک کن به سمت کندانسورها، تعمیرات اساسی و بازسازی تعداد ۵ عدد از سل های برج خنک کن و رسوب زدایی از کندانسورهای واحدها با اسیدشویی ذکر نمود.

محمدی همچنین بازسازی و نصب یک سکوی کامل پمپاژ آب و لایروبی مسیر آب ورودی به پمپهابر روی رودخانه کارون ، تعمیرات اساسی گیربکس های خنک کن واحدهای ۱ تا ۵ ، تعویض پره های آسیب دیده برج های خنک کن را از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت رفع محدویت تولید عنوان کرد.

گفتنی است نیروگاه رامین اهواز بزرگ ترین نیروگاه حرارتی کشور ، تأمین کننده بیش از ۴۰ درصد برق استان خوزستان است و نقش مهمی را در تقویت ، تثبیت و پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفاء می کند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=23423

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *