امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۶

شناسه خبر:

شکوفایی اقتصاد در گرو پشتیبانی و مانع زدایی از تولید/حسین عبدالعزیزی

jonoobfardanews.ir

بی تردید نامگذاری امسال با عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان دهنده نقش مهم تولید و لزوم حمایت و توجه ویژه به تولید داخلی است که در شرایط حاضر حمایت قوای سه گانه نظام و صاحبان سرمایه را می طلبد البته علاوه بر حمایت کامل و قاطع دولت، صاحبان سرمایه در کنار تسهیل گری قانونی توسط مجلس شورای اسلامی گره گشای موانع تولید در کشور محسوب می شود.

البته باید اذعان کرد: تحقق شعار تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها یکی از ضروریات جهش تولید است که چنانچه این مهم در کشور محقق شود سبب گشایش در معیشت مردم خواهد شد، البته این امر نیازمند توجه و حمایت ویژه مسئولان از تولید داخلی است.

کاهش بیکاری و شکوفایی اقتصادی نیز از برکات تحقق شعار سال است که می بایست با استفاده از ظرفیت های داخلی برای رفع موانع و رشد تولید و خودکفایی کشور تلاش مضاعفی کنند.

ناگفته نماند که نقش بی بدیل مردم، مسئولان، نخبگان و جوانان بسیار حائز اهمیت است و حتما در این زمینه باید با عزم جدی و به دور از تعلّقات سیاسی با همدلی و تلاش در راستای تحقق این شعار سال گام بردارند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند حمایت از تولید ملی و رفع موانع آن باعث افزایش رغبت تولیدکنندگان و سرمایه گذاران، و تنها راهکار برون رفت از وضعیت فعلی است که منجر به رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه می شود.

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که در حال حاضر مهمترین مانع تولید، قوانین و دستور االعمل های پیچیده  اضافی و دست و پا گیر است که برای تسهیل در کار تولید باید لغو یا اصلاح شود که این مهم نیازمند ورود جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این مهم است.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=28230

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *