امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۰

عفو و بخشش محکوم به قصاص و استحکام پیوند دو طایفه

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا در روز ٢٢ بهمن ماه ١٣٨١ بر اثر یک حادثه رانندگی در شوشتر و درگیری میان دو طرف منجر به قتل شد.

قاتل پس از دستگیری محکوم به قصاص شده بود که با پا در میانی بزرگان و ریش سفیدان دو طایفه دهناشی و طایفه قندعلی ، خانواده محترم مرحوم از حق قانونی خود که حکم قصاص و دریافت دیه از قاتل بود گذشتند تا پیوند برادری دو ایل جلیل قدر بهداروند و دورکی مستحکم‌تر از پیش گردد.

متن نامه تقدیر طایفه دهناشی از خانواده محترم مرحوم و طایفه ی قندعلی به شرح زیر است :

بنام خداوند بخشنده و مهربان

حضرت علی علیه السلام فرمودند:
شیئان لا یوزن ثوابهما : العفو و العدل
دو چیز است که عظمت ثواب آنها قابل ارزیابی نیست، یکی عفو و اغماض و دیگری عدل و انصاف

خداوند را هزاران بار شاکریم که در مسیر زندگی مان به انسانهای بسیار با گذشت و با انصافی برخورد کردیم که پاداش کارشان را جزء از خدای خود از هیچ کس دیگری طلب نمی کنند و در این راه درسهای بسیاری آموختیم.

۱۳سال پیش در پی یک درگیری ناخواسته بصورت کاملاً تصادفی و غیر عمد در یک حادثه رانندگی  که متاسفانه منجر به از بین رفتن برادر عزیزمان گردید و موجب تاسف و تاثر دو ایل دوست، همسایه و خویشاوند دورکی و بهداروند شد.

در این مدت بسیاری از بزرگان و معتمدین و خیرخواهان دو ایل برای تسلی خاطر بازماندگان و حل و فصل این نزاع ناخواسته میانجی گری کردند.

برادر ارزشمندمان جناب آقای علی حسین نظر پور (پدر مرحوم ) و خانواده محترم ایشان و طایفه محترم قندعلی، به خصوص تیره سبزعلی و کمال‌وند و نمایندگان این طایفه برادران ارزشمندمان جناب آقای حاج حسین نظرپور، جناب آقای بهمن نظر پور، جناب آقای استاد فریبرز باقری و جناب آقای روزعلی نظرپور برای رضای خدا و به پاس احترام همه خیرخواهان و ریش سفیدان از حق شرعی و قانونی خود که همان قصاص باشد علی رغم سختی های فروان در طی دستگیری ایشان متحمل شدند،گذشتند و به ایشان زندگی دوباره ای بخشیدند و این خود نشان از فرهنگ والا و بزرگ منشی طایفه ارزشمند قندعلی دارد.

گر چه زبان قاصر است از پاسخگویی به این همه گذشت و مهربانی اما لازم میدانیم از تلاش‌ها و پیگیری ها و میانجی گری های دادستان محترم شوشتر، ریاست زندان شوشتر، همه بزرگان، معتمد و خیرین گرامی و همه کسانی که در این راه قدمی، قلمی، کلامی و ریالی را هزینه کردند تا فرهنگ گذشت، عفو و بخشش و دستگیری از همنوعانمان را در جامعه نهادینه کنند بینهایت ممنون و مدیون و سپاسگزاریم و لطف و محبت شما را هرگز فراموش نخواهیم کرد
و همچنان تشکر از معاونت دادستان و ریاست زندان شوشتر و ریاست شورای حل اختلاف وهمه ی پرسنل دادگستری شوشتر جهت همکاری در این زمینه

خداوند حافظ و نگهدارتان باشد

از طرف طایفه دهناشی

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=26444

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *