امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۳

علت خودکشی کارگر شرکت نفت هویزه حقوق معوقه نبوده است

jonoobfardanews.ir
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: دلیل خودکشی کارگر یک شرکت پیمانکاری نفت در محدوده شهرستان هویزه، براساس تحقیقات به عمل آمده ، برخلاف آنچه دریافت نکردن حقوق معوقه گفته شده" نبوده است.

به گزارش جنوب فردا عمران محمدی روشن کارگر بومی شهرستان هویزه ساعت یک بامداد روز چهارشنبه ۲۱خرداد از آنچه که “اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه “گفته شده خود را در محل کارحلق آویز کرد و به زندگی خود خاتمه داد.

ارسلان غمگین در این خصوص گفت : محمدی روشن در شرکت حفاظتی و مراقبتی نظم آفرینان ایمان در میدان نفتی یادآوران (غرب خوزستان) مشغول کار بوده و بررسی و تحقیقات اداره بازرسی و روابط کار اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نشان می‌دهد که این شرکت تنها حقوق اردیبهشت ۹۹ را پرداخت نکرده که آن هم قرار بوده در هفته آینده پرداخت شود.

وی گفت:این کارگر از اول فروردین ۹۹ تا ۱۱ اردیبهشت سر کار خود حاضر نبوده و طلب حقوق نامبرده حدود ۲۰روز بوده که این مساله نشان می‌دهد دریافت نکردن حقوق معوقه نمی‌تواند دلیل اصلی و تامه خودکشی وی باشد بنابراین در حوزه کاری این اداره کل ، شرکتی که کارگر متوفی در آن مشغول کار بوده مرتکب تخلفی در حوزه پرداخت حقوق کارگران نشده است.

غمگین اضافه کرد: محمدی روشن در مدت چهار سال فعالیت خود در شرکت پیمانکاری، همه حقوق و مزایای خود را دریافت کرده و مطالبه‌ای از شرکت نداشته است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: گزارش کامل تحقیقات و بررسی میدانی اداره بازرسی و روابط کار در مدت ۲ روز انجام شده و به وزارت خانه متبوع نیز ارسال شده است.

غمگین ادامه داد: پلیس آگاهی و دستگاه قضایی نیز در حال بررسی دلیل خودکشی محمدی روشن هستند ولی از دیدگاه ما دریافت نکردن حقوق معوقه نمی‌تواند دلیل محکمی برای خودکشی باشد.

وی گفت: احتمال دارد اختلافات خانوادگی و مسایل روحی در خودکشی این کارگر موثر باشد که این موضوع باید مورد بررسی دقیق پلیس و دستگاه قضایی قرار گیرد.

خودکشی این کارگر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشته است و برخی کاربران شبکه های اجتماعی به سرعت در حال بازنشر این حادثه هستند.
شرکت‌های پیمانکاری نفتی زیادی در بلوک‌ها  و میدان‌های نفتی مستقل و مشترک غرب خوزستان در محدوده شهرستان های خرمشهر، دشت آزادگان و هویزه در حال فعالیت هستند.

گفته می شود به تازگی یکی از ماموران حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری نیز خودکشی ناموفقی داشته که این موضوع و صحت و سقم آن در حال بررسی است.

پلیس آگاهی خوزستان در خصوص دلیل خودکشی این مامور حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گزارشی ارایه نکرده است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=22752

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *