امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۷

قرص آسپرین از ریه ها در برابر حملات ویروس کرونا محافظت میکند

jonoobfardanews.ir
نتایج تحقیقات جدیدی نشان میدهد مصرف قرص آسپرین از ریه ها در برابر حمله ویروس کرونا محافظت کرده و باعث کاهش احتمال بدحال شدن بیمار مبتلا به کووید۱۹ و مرگ و میر و ناشی از آن میشود.

در پی مطالعات قبلی در مورد اثرات مصرف روزانه آسپرین برای بیماران کرونا و تأثیر آن، یک پژوهش جدید، توضیحات بیشتری را ارائه داد.

پژوهش پزشکی تازه‌ای که از سوی تیمی از محققان دانشگاه جورج واشینگتن انجام شد، نشان داد مصرف آسپرین ممکن است از ریه فرد مبتلا به کوید ۱۹ محافظت کرده و جلوی ورود او به بیمارستان و قرارگرفتن زیر دستگاه تنفس مصنوعی را بگیرد.

داروی شناخته شده و ارزان… تاثیرات شگفت‌انگیز

به گفته «سی‌ان‌ان»، این تحقیق نشان داد که آسپرین، این داروی معروف، قدیمی و ارزان، از شمار مواردی می‌کاهد که نیاز به ورود به بخش مراقبت‌های ویژه دارند.

محققانی که این پژوهش را تهیه کردند، پرونده ۴۱۲ بیمار را که از مارس تا ژوئیه سال ۲۰۲۰ در چندین بیمارستان آمریکا پذیرفته شده بودند، بررسی کردند.

حدود ۲۴٪ بیماران طی ۲۴ ساعت از بستری‌شدن، یا طی هفت روز قبل از پذیرش، آسپرین دریافت کردند، در حالی که ۷۶٪ آنها دارو دریافت نکرده بودند.

قرص آسپرین

محققان دریافتند که استفاده از آسپرین باعث کاهش ۴۴ درصدی نیاز بیماران به استفاده از ونتیلاتور، کاهش ۴۳ درصدی نیاز آنها به بخش مراقبت‌های ویژه و ۴۷٪ کاهش خطر مرگ ویروس می‌شود.

علاوه بر این جوناتان شاو پزشکی مشارکت کننده در این پژوهش، توضیح داد، دلیلی که آنها را بر آن داشت تا تأثیر مصرف آسپرین را مطالعه کنند، این بود که شماری زیادی از بیماران مبتلا به کرونا، دچار لخته خون و عوارض آن می‌شوند که آسپرین با آن‌ها مبارزه می‌کند.

با این حال او در همان زمان اظهار داشت که آنها به جای تکیه بر سوابق پزشکی بیمارانی که دچار وخامت وضعیت شده و به بیمارستان منتقل شدند، باید با گرفتن یک نمونه تصادفی از افراد بیرون از بیمارستان، پژوهش خود را گسترش دهند.

شایان ذکر است که محققان دانشگاه پزشکی مریلند، در تحقیقی که سال گذشته در ژورنال «آنستازیا اند آنالجزیا» منتشر شد، دریافتند افرادی که روزانه آسپرین مصرف می‌کنند در مقایسه با سایرین، کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از همه‌گیری قرار داشته و همچنین احتمال ابتلا به کووید ۱۹ در آنها کمتر بوده و کمتر دچار عوارض شده یا نیاز به بخش مراقبت‌های ویژه دارند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=28201

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *