امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۶

نابودی حقوق بشر در روستای ابوالفضل و در روزِ ابوالفضل/نبی نیسی

jonoobfardanews.ir

هفتم محرم که منسوب به شهادت علمدارکربلا (حضرت ابوالفضل العباس) است، نابودی و نقض حقوق بشر در روستای ابوالفضل زردشت اهواز را شاهد بودیم؛ که از یک سو بی حرمتی به هفتم محرم،از سویی دیگر اهانت به مردم بی دفاع و برهم زدن عزاداری آنان، و از سویی دیگر نهایت بی احترامی و رفتار غیراخلاقی به رجال دین که لباس روحانیت به تن کرده‌اند و از سلاله پاک پیامبرند، که این سه همانند آن تیر سه شعبه ای بود که حرمله در دشت کربلا رها و قلب حسین ابن علی را نشانه رفت.

ماموران شهرداری و انتظامی در چنین روزی وقتی به قصد تخریب منازل ساکنین، به آن منطقه رفتند، با مخالفت مردم روبرو شدند و برای ساکت کردن مردم و بستن دهان آنان، به پرتاب گاز اشک آور و تیراندازی ساچمه ای روی آوردند و چندین نفر را زخمی کردند.

اینگونه رفتارهای غیراخلاقی سوالاتی را در ذهن تداعی میکند و انسان را به شک و تردید وا می‌دارد؛ که این بی حرمتی‌ به انسانهای سالخورده و بی احترامی به عزاداری در قانون شهرداری گنجانده شده است؟در کجای دین اسلامی و ارزش‌های انقلاب هتاکی به پیرمرد۷۰ساله ذکر شده است ؟ آیا با چنین رفتارهایی، ارزش‌های اخلاقی و انسانی زیر سوال برده نشده؟آنوقت حقوق انسانی چه می‌شود؟

توهین به جامعه ی روحانیت و اولاد پیامبر در روز هفتم‌محرم از سوی مسئولین جایز است؟سیدی که در لباس روحانیت به دفاع از انسانیت و مطالبه گری مردم پرداخته بود باید از سوی بهروزها مورد بی احترامی قرار گیرد وصدای اعتراض کسی شنیده نشود؟

بیخانمان کردن مردم نقض حقوق بشر نیست؟چگونه بهروز و سبزعلی و علی تقدسی حرمت یک پیرمرد۷۰ ساله را در هفتم محرم شکستند و او را زیر مشت و لگد قرار دادند؟ آیا حرمت جورج فلوید از یک مسلمان۷۰ ساله بیشتر بود؟ حرمت علمدار کربلا حفظ شد؟ آیا توهین کنندگان به مردم بازخواست خواهند شد یا عزیزان این مسئله را پشت گوش خواهند انداخت؟

و نکته مهم این که چرا استاندار، شهرداری کلانشهر اهواز، شورای اهواز و دیگر مسئولین در این زمینه سکوت اختیار کرده‌اند؟

حضور آقای شمخانی و برخی مسئولین چه ثمره ای برای حل مشکل این مردم به دنبال خواهد داشت؟

به هرحال حقوق بشر در روستای ابوالفضل و در روزِ ابوالفضل العباس(ع) زیر مشت و لگد بهروزها نابود شد تا همچنان در حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی پایبند باشیم.

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=23068

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *