امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۲

سید سلمان هاشمی:

نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر با سوداگران مرگ و سارقین اموال بطور جدی مبارزه کند/ تبلت ها و گوشی های هوشمند به دانش آموزان مستحق اهدا شود

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی؛عنوان کرد: اربعین حسینی یکی از مهم ترین شعائر دینی و نماد همدلی و وحدت عدالت خواهان جهان است، زیارت اربعین معرف شیعه است و وقتی شیعه را میخواهند معرفی کنند یکی از ارکان آن زیارت اربعین است.

وی افزود: امسال متاسفانه راهپیمایی و به پا داشتن زیارت اربعین و حضور فیزیکی در خاک کربلا برای ما، به خاطر رعایت مسائل بهداشتی در مبارزه با ویروس کرونا وجود ندارد، اما همه بدانیم که اربعین و فرهنگ اربعین  با قدرت سر جای خود هست و تا سرنگونی ظلم به راهش ادامه داد.

امام جمعه شهرک طالقانی متذکر شد: مردم عزیز به شایعات درباره برگزاری مراسم اربعین حسینی  توجه نکنند ، امسال بدلیل جلوگیری از شیوع بیماری تمام مرزها بسته شده اند و امکان هیچ گونه ورود و خروج برای زائرین وجود ندارد. محبان اهل بیت نیت اعمال شما در این زیارت اربعین کافی است و ان شاالله خداوند ثواب معنوی این زیارت را از راه دور در اعمال ما بنویسد.

هاشمی با اشاره به وضعیت تورم و گرانی؛بیان کرد: دولت با تدابیر مناسب جلوی تورم و گرانی افسار گسیخته در ارزاق و کالاهای مورد نیاز به ویژه مسکن و خودرو را بگیرند. در واقع گرانی افسار گسیخته در این حوزه ها، کمر مردم و مستضعفین را شکسته و خم آورده است.چرا قیمت برخی کالاهای ضروری بیش از حد بالا رفته است؟ دستگاه های نظارتی بر بازار کجا هستند؟چرا هیچگونه نظارتی صورت نمیگیرد؟ قیمت خودروها بشدت بالا رفته و در حال رقابت بر گرانی خودرو هستند، بر مسکن هیچ نظارتی نیست، هیچ اصول و مبنایی بر قیمت گذاری مسکن وجود ندارد، چه کسی این قیمت گذاری  را انجام میدهد؟چه کسی باید به این وضعیت رسیدگی کند؟

وی ادامه داد: دولت میخواهد طرح های نیمه تمام خود را به پایان برسانداین قابل تقدیر است اما باید گرانی را کنترل کند ، دولت باید جلوی تورم را بگیرد، در حال حاضر شعار ما تکثیر جمعیت است اما وقتی جوانی نمیتواند جهیزیه و اسباب اولیه زندگی خود را تهیه کند چگونه میتواند تشکیل زندگی و خانواده دهد؟

امام جمعه شهرک طالقانی یادآور شد: در حال حاضر بنای استخدام غیربومی بر استخدام بومی اولویت دارد. در شعار میگوییم بومی گرایی اما در عمل اینگونه نیست،نماینده مجلس باید در این مساله ورود کند، مردم از بس وعده وعید شنیده اند خسته اند ، برای حل این معضل عمل میخواهند.

وی تاکید کرد: ضروریست که مسولین سه قوه هر چه سریع تر با ثبات بخشی به اقتصاد کشور،تقویت ارزش پول ملی،حمایت از تولید کنندگان و تقویت نظارت بر بازار کاستی ها را جبران نمایند.با احتکار کنندگان برخورد کنند، محتکران اجناس سالهای گذشته خود را با قیمت روز میفروشند انصافتان کجاست ؟ متاسفانه برخی از کاسبان انصاف ندارند که جنس خود را احتکار میکنند و بر مردم فقیر فشار می آورند.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با گرامیداشت ۱۳ مهرماه روز نیروی انتظامی؛ بیان کرد: نیروی انتظامی در نظام اسلامی وظایف زیادی دارد که مهم ترین آن حافظ ارزش ها در جامعه است. ایجاد امنیت برای شهروندان عزیز،جزء  اولویت های اصلی سبزپوشان ناجا است، که این کار باید با جدیت بیشتر ادامه یابد.

وی افزود: سالم سازی فضای مجازی اولویت بعدی نیروی انتظامی باشد، فضای مجازی امروزه در زندگی مردم گسترش زیادی پیدا کرده است و در عین منافع و امکانات، خطرات بزرگی نیز دارد،امروزه فضای مجازی بستری برای ترویج اباحه گری و اشاعه فساد شده است ، نیروی انتظامی علاوه بر مدیریت این فضا، باید به صورت جدی با عوامل نا امن کنندگان فضای مجازی مقابله کند.

هاشمی ادامه داد: پلیس شهرستان بندرماهشهر با سوداگران مرگ و سارقان اموال مردم بطور جدی مبارزه کند.کارهای خوبی در مبارزه با مواد مخدر و سرقت اموال مردم صورت گرفته که این کار با جدیت ادامه پیدا کند و بقیه دستگاه ها به نیروی انتظامی کمک کنند تا این آسیب های اجتماعی به حداقل برسد.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به توزیع تبلت و گوشی های هوشمند به دانش آموزان مناطق محروم؛خاطر نشان کرد: دانش آموزان نیازمند همچنان منتظر توزیع تبلت و گوشی هستند.تبلت ها باید با عدالت توزیع شوند تا دستگاه ها به دست افراد مستحق و نیازمند برسند؛همچنین اینترنت رایگان، برای دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاهها تامین شود.

سید سلمان هاشمی در پایان اذعان داشت: آموزش و پرورش باید جدی تر و مصمم تر نسبت به برطرف شدن مشکلات دانش آموزان اقدام کند تا خدشه ای به تربیت نسل جدید وارد نشود؛در این زمینه باید همه دستگاه ها و سازمان های دیگر و خیران به آموزش و پرورش کمک کنند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=23992

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *