امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰

پرورش اسب، از ورزش تا صنعت در منطقه آزاد اروند

jonoobfardanews.ir

اسماعیل زمانی، مدیرعامل و و رئیس هیئت مدیره، از بیست و دومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب بازدید کرد.
به گزارش جنوب فردا، بیست و دومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب به میزبانی این سازمان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی در حال برگزاری است.
جوایز کره مادیان یک سال تا سه سال این جشنواره، با حضور زمانی، مدیرعامل سازمان، به نفرات اول تا سوم اهدا شد.
مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان، با اشاره به قدمت ٨٠ ساله اسب دوانی در آبادان، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های موجود در منطقه، برآن شدیم تا هر ساله، این جشنواره و دیگر مسابقات  و جشنواره های مربوط به اسب را در منطقه آزاد اروند برگزار نماییم.
پرورش اسب، میتواند زمینه ای ورزشی و اقتصادی برای منطقه به حساب آید و ما در این خصوص مصمم هستیم تا زمینه را برای حضور سرمایه گذاران این حوزه فراهم نماییم.
وی در ادامه افزود: صنعت پرورش اسب، امروزه از صنایع پر درآمد و پر بازده برای ظرفیت سازی اشتغال و به چرخه درآوردن مشاغل وابسته به آن است و امروز، ما  میخواهیم از این فرصت ، در جهت توسعه اقتصادی و فرهنگی جامعه اروند استفاده نماییم.
زمانی، ضمن تاکید بر گسترش فضای شور و نشاط در منطقه آزاد اروند، خاطر نشان کرد: ورزش، می تواند، علاوه بر توسعه روحیه نشاط و امید به زندگی در جامعه، منبعی مهم برای اقتصاد آن جامعه باشد و بر آن هستیم تا اقتصاد ورزش را در آبادان و خرمشهر نهادینه کنیم.
ما تا دو هفته دیگر، مسابقات اسب دوانی با مشارکت ملی خواهیم داشت و این مسئله، نشان دهنده میزان توجه ما به این رشته ورزشی برای رشد اقتصادی اروند است.
در پایان، محمد علی نورانی، رئیس هیئت سوارکاران شهرستان آبادان نیز ضمن تشکر از تلاش ها و حمایت های مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب، گفت: بی شک نگاه وسیع و دورنمایی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند به مقوله توسعه ورزش و گسترش فرهنگ اقتصادی آن، توانست نقش به سزایی را در به حرکت افتادن چرخه نگاه اقتصاد ورزشی در آبادان و خرمشهر، ایفا نماید و ما به سهم خود در این مسیر و در جهت آبادانی و توسعه اشتغال از ورزش به ویژه صنعت پرورش اسب،  برای رونق اقتصادی مردم منطقه آزاد اروند تلاش ها و برنامه ریزی های خود را گسترش خواهیم داد.

برای پیوستن به کانال تلگرام جنوب فردا کلیک کنید

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=3411

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *