امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۱

چند مورد از عوامل بیماری مشکوک به هپاتیت A از استانهای همجوار به خوزستان آمده اند!

jonoobfardanews.ir
استاندار خوزستان گفت ؛ گزارشی مبنی بر مشاهده  ۱۶ مورد اسهالی در صیدون باغملک  و چهار مورد در شهرستان کارون دریافت شد که دستور بررسی لازم به مرکز بهداشت و آب و فاضلاب خوزستان داده شده است. ✅وی  گفت : طبق گزارش اعلام شده ۲ تا سه نفر از موارد یاد شده مربوط به افرادی است که از استانهای همجوار برای دیدار با خویشاوندان به استان آمدند.

به گزارش جنولگب فردا نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان بیان کرد: گزارشی مبنی بر مشاهده  ۱۶ مورد اسهالی در صیدون باغملک  و چهار مورد در شهرستان کارون دریافت شد که دستور بررسی لازم به مرکز بهداشت و آب و فاضلاب خوزستان داده شده است.

وی  گفت : طبق گزارش اعلام شده ۲ تا سه نفر از موارد یاد شده مربوط به افرادی است که از استانهای همجوار برای دیدار با خویشاوندان به استان آمدند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در شورای سلامت استان مسایل مربوط به حوزه سلامت اعم از بیماری‌های غیر واگیر، مرگ و میر زودرس، دیابت و تصادف مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد تا با بررسی کامل و متناسب با شرایط روز، این مباحث کنترل شوند.

شریعتی گفت: در موضوع خودکشی که به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود و می‌تواند در حوزه سلامت قرار گیرد، مقرر شد روند رو به کاهشی در سال‌های اخیر که با استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان صورت گرفت را ادامه دهیم و در صورت نیاز و با توجه به شرایط جدید جامعه، مداخله بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به موضوع آب و فاضلاب روستایی و مشکلاتی که در این زمینه در روستاهای شهرستان شوش وجود دارد بیان کرد: مقرر شد که تا پایان سال مشکل آب و فاضلاب روستاهای شهرستان شوش از جمله مسیر خلیفه حیدر ساماندهی شود.

وی همچنین گفت: مرکز بهداشت خوزستان هم موظف شد تا با ارایه آمار دقیقتر و شرح مطلوبیت‌ها به اخذ تصمیمات بهتر و درست کمک کند.

استاندار خوزستان با اشاره به نشستی با حضور دکتر محمدصادقی، رییس بسیج جامعه پزشکی کشور در استانداری خوزستان افزود: در این نشست طرح شهید سلیمانی (بیماریابی محله به محله در زمینه کرونا) مورد بررسی قرار گرفت، و اعلام شد بسیج جامعه پزشکی خوزستان در این طرح فعالیت خوبی از خود نشان داد و  با کمک بسیج استان، سپاه حضرت ولی عصر (عج)، نیروی انتظامی، هلال احمر و سایر دستگاه‌های خوزستان با کنترل بیماری از وقوع پیک چهارم کرونا در استان جلوگیری شد.

وی ادامه داد: روند کاهش شیوع کرونا در خوزستان پیش از اجرای طرح شهید سلیمانی به دلیل اقدامات صورت گرفته آغاز شده بود و با اجرای این طرح شاهد افزایش سرعت کاهش شیوع بیماری در خوزستان بودیم و از این رو تعداد بستری ها و فوتی های مبتلایان به بیماری کرونا به سرعت کاهش پیدا کرد و توانستیم روزهای بدون فوتی کرونا را در استان داشته باشیم.

شریعتی با بیان اینکه به دلیل آبی شدن وضعیت خوزستان و رفع محدودیت فعالیت برخی مشاغل، در هفته اخیر شاهد افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان به میزان بسیار کم بودیم، گفت: کاهش دمای هوا در خوزستان که موجب به وجود آمدن فضاهای بسته و بدون تهویه مناسب هوا می‌شود، می‌تواند مردم را در معرض ابتلا به کرونا قرار دهد.

وی افزود: به همین دلیل از مردم خوزستان تقاضا می‌شود با رعایت بیشتر نکات بهداشتی و چشم پوشی از انجام فعالیت غیرضروری و همچنین توجه به دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا و ایجاد تهویه مناسب، چه در محل کار و چه در منزل، از خود و اطرافیان خود مراقبت کنند

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=26755

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *