امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷

هشدار ستاد کرونا استان :

کلیه مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الاجرا است/مردم در پارکها تجمع نکنند / استعمال قلیان در هر اماکنی ممنوع است / ویروس کرونا خیلی خطرناک تر شده است

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا رضا نجاتی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در خوزستان گفت: مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا لازم الاجراست و همه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، بهداشتی و سیاسی ملزم به اجرای این مصوبات هستند، فرمانداری‌ها موظف به بازرسی و تهیه گزارش از عملکرد دستگاه‌هایی هستند که در اجرای مصوبات این ستاد سهل انگاری و کوتاهی می‌کنند.

رضا نجاتی افزود: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، شهرداری‌ها وظیفه دارند پارک‌ها، شهربازی‌ها و پارکینگ‌ها را تعطیل و خاموش و ورودی آنها را مسدود کنند و پلیس راهور نیز موظف است با خودروهایی که در حاشیه پارک‌ها توقف می‌کنند برخورد و آنها را جریمه کند.

وی همچنین حضور جمعیت زیاد در پارک‌های ساحلی اهواز را تایید کرد و گفت: خاموش کردن روشنایی پارک‌ها به معنی اعلام هشدار به شهروندان است، همچون آژیر خطر در زمان جنگ که مردم با شنیدن صدای آن به سنگرها و پناهگاه‌ها پناه می‌بردند.

نجاتی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که تعداد کمی از مردم هنوز با هشدارها همراهی نکرده‌اند، برخی از آنها در پارک‌ها قلیان مصرف می‌کنند که دود آلوده قلیان، خطر ابتلا به ویروس کرونا را بیشتر می‌کند.

وی با اظهار گله‌مندی از شهروندانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: مردم باید توجه داشته باشند، هشدارهایی که داده می‌شود برای حفظ سلامتی خود و خانواده آنهاست، اینکه چرا در مقابل هشدارها پاسخ مثبت نمی‌دهند، جای تعجب دارد، در حالی که روزانه آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا روبه افزایش است که نشان می‌دهد میزان رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم کمتر شده است.

نجاتی تصریح کرد: من از همان ابتدا با اعلام وضعیت سفید یا قرمز مخالف بودم زیرا این واژه‌های تخصصی پزشکی است و برخلاف تصور مردم وضعیت سفید به معنی تمام شدن کرونا و عادی شدن شرایط نیست.

وی تاکید کرد: امروز ویروس کرونا نسبت به چند ماه گذشته فوق العاده خطرناک‌تر شده و بر اساس گزارش وزارت بهداشت، در فصل زمستان با موجی تازه و خطرناک‌تر مواجه خواهیم شد که در صورت تداوم بی‌توجهی به پروتکل‌ها، «زمستان سیاه کرونا» را در پیش خواهیم داشت.

نجاتی اضافه کرد: بیماری کووید ۱۹ فعلا قابل درمان نیست اما با رعایت پروتکل‌ها قابل کنترل است که از شهروندان انتظار داریم این موارد را در نظر داشته باشند و در اماکن عمومی و جمع‌های خانوادگی حضور پیدا نکنند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=24767

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *