امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۷

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

گروه های پرخطر باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند/بگذارید واکسن آنفلوآنزا به بیماران واقعی برسد

jonoobfardanews.ir
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افراد پرخطر باید حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند تا از ابتلا به آن مصون بمانند.

 

به گزارش خبرنگار جنوب فردا، سید محمد علوی دوشنبه در برنامه رادیویی خانه سبز اظهار کرد: از آنجایی که آنفلوآنزا سالانه تغییر ماهیت می‌دهد حداکثر ۶ ماه ایمنی ایجاد خواهد کرد و در نتیجه تا پایان پاییز و زمستان که خطر ابتلا بیشتر است ایمن می‌شویم.

وی افزود:مقدمات خرید واکسن فراهم است و به محض اینکه در اختیاردانشگاه و معاونت غذا وداروقرار گیرد در داروخانه ها توزیع و به اطلاع عموم مردم می رسد.

سرپرست معاونت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: از مردم تقاضا می کنیم افرادی که نیازی به دریافت واکسن ندارند مراجعه نکنند تا افراد نیازمند بدون واکسن نمانند.

علوی گفت: افرادی بالای ۶۰ سال، کودکان با بیماری‌های قلبی، مادرزادی، آسم، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه ای شامل بیماران مزمن انسدادی ریه، نارسایی مزمن کبدی، کلیوی، همودیالیزی و دیابتی‌ها، قلبی، عروقی، فشار خون، سرطان، مصرف کننده داروهای ضعف سیستم ایمنی در معرض خطر آنفلوآنزا و کرونا قرار دارند و حتما باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

وی یادآور شد: تا زمانی که علائمی شامل سرفه و عطسه وجود داشته باشد امکان انتقال ویروس آنفلوآنزا به دیگران وجود دارد بنابراین باید نکات لازم در زمان دوره کمون بیماری کرونا را در مورد آنفلوآنزا نیز رعایت کنیم.

سرپرست معاونت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: علائم ویروس کرونا و آنفلوآنزا با تفاوت های جزیی شبیه یکدیگرهستند که شامل تب، درد عضلانی، گلو درد، تنگی نفس و آبریزش بینی است.

به گفته علوی ، مهمترین علامت که خطر مرگ را به همراه دارد تنگی نفس و کاهش اکسیژن خون است.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=23325

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *