امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۶

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز:

۱۱مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته غربالگری کرونا در غرب اهواز راه اندازی شد

jonoobfardanews.ir
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز،از فعالیت ۱۶ ساعته مراکز خدمات جامع سلامت ،کلینیکهای غربالگری بیماریهای واگیر با اولویت کرونا ویروس، برای ارایه خدمات به افراد مشکوک به کرونا درغرب اهواز خبر داد.

مهرداد شریفی در گفتگو با خبرنگار جنوب فردا اظهار کرد: برای پاسخگویی به مردم در زمان بحران بیماری کووید-۱۹ تعدادی از مراکز خدمات جامع سلامت شهری از ۷/۳۰ صبح تا ۲۴ برای غربالگری وبخش درمان سرپایی ارائه خدمت می‌کنند.

وی هدف از اجرای این برنامه را راهی برای تضمین بالاترین سطح دسترسی جغرافیایی مردم غرب اهوازاعلام کرد و افزود: مراکز منتخب از بین مراکزی انتخاب شده اند که بهترین وضعیت ممکن از نظر دسترسی، فضای فیزیکی و نیروی انسانی را دارا هستند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز مراکز خدمات جامع سلامت تعیین شده در حوزه تحت پوشش را مرکزخدمات جامع سلامت شماره ۵ کیان آباد – مرکز شماره ۴ گلستان – مرکز شماره ۶ عین دو – مرکز شماره ۱۵پردیس اعلام کرد.

شریفی گفت: افزایش ساعات کاری این مراکز دولتی در شرایط بحران بدین منظور پیش بینی شده که شهروندان بتوانند، همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت۷/۳۰ صبح تا ۲۴ از غربالگری وخدمات سرپایی به بیماران مشکوک به کووید- ۱۹و نمونه برداری از افراد مشکوک از نظر ابتلائ به این بیماری استفاده کنند.

رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز همچنین در خصوص مراکز ۱۶ساعته غربالگری غیردولتی افزود: این مراکز در راستای تقویت فعالیتهای مربوط به غربالگری وخدمات سرپایی بیماران مشکوک به کرونا در حوزه غرب فعال هستند که شامل کلینیک سازمان آب وبرق خوزستان در گلستان،درمانگاه شهیدحکیم در امانیه، درمانگاه فرهنگیان در کیانپارس،درمانگاه ولایت موسسه تامین درمان بسیجیان در پردیس، درمانگاه تامین اجتماعی شماره ۶ کوی علوی ، درمانگاه لشکر ۹۲ ارتش،درمانگاه امام علی(ع) موسسه تامین درمان بسیجیان درملاشیه هستند.

وی از شهروندان خواست تا ضمن حفظ آرامش و خونسردی در شرایط بحران، خودمراقبتی را در پیش گرفته و با رعایت دقیق دستورکارهای محافظت فردی، شستشوی مداوم دست ها، استفاده از ماسک ،حفظ فاصله بیش از یک متر با افراد مشکوک و ضدعفونی وسایل مورد استفاده، و در خانه ماندن به منظور قطع زنجیره انتقال این بیماری از ابتلا به بیماری ویروسی کووید-۱۹ ( کرونا ویروس)پیشگیری کنند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=21896

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *