امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۱

شناسه خبر:

در راستای استمرار آموزش های مجازی و به همت نیکوکاران و خیّـرین:

۱۵۰ دانش آموز کم برخوردار خوزستانی تبلت های مهربــانی را دریافت می کنند

jonoobfardanews.ir
خیــرین و نیکوکارانی که سالهاست استوارانه از جریان تعلیم و تربیت حمایت می کنند، با اهدای تبلت به دانش آموزان کم برخوردار خوزستانی باز هم به “میـدان بخشندگی” آمدند.

به گزارش جنوب فردا  به نقل از پایگاه خبری تحلیلی الفبا ساختن خاطرات ماندگار برای دانش آموزان این آب و خاک که در مناطق روستایی و حاشیه ای و در خانواده های کم برخوردار زندگی می کنند حاصل حسِ نوع دوستیِ “نیک اندیشان و نیک پندارانی” است که دردِ جــامعه را دردِ خود می دانند و برای تسکین آن ایثار می کنند تا در دفتــر کودکانه های فرزندانِ پاک و آسمانی وطن نقشی از مهــر به یادگار بماند.

در پایگاه خبری تحلیلی الـفبا با انتشار یک سلسله گزارش ها بر آن شدیم که زبان گویای مشکلات دانش آموزانی باشیم که پس از تعطیلی مدارس به منظور مقابله با شیوع بیماری کــرونا از وسایل ارتباطی نظیر تلفن همراه هوشمند و تبلت برای قرار گرفتن در فرآیند آموزش مجازی محروم بودند. وسایلی که تا پیش از شیوع بیماری کویید ۱۹ از لوازم مورد نیاز برای تحصیل دانش آموزان محسوب نمی شدند امروز برای ادامـه آموزش ضروری اند و هزینه تامین آنها برای برخی خانواده ها ناشدنی، ناممکن و بسی دشوار است.

در عین حال در این گزارش ها از معلمانی گفتیم که با اهدا این وسایل ارتباطی به دانش آموزان “درس بخشندگی و سخاوت” را همزمان با آموزش های مدرسه به آنان دادند. معلمانی که در این روزها علاوه بر اینکه از درون خانه جریان تعلیم و تربیت را با دستان توانای خویش راهبری و هدایت می کنند، با حقوق اندک معلمی برای دانش آموزانشان موبایل و تبلت خریدند تا برای اجرای عدالت آموزشی به عنوان یک اصل مهم در ساختار تعلیم و تربیت تلاش کنند.

انتشار این گزارش ها موجی از “همدلی و همبستگی” با دانش آموزان خوزستانی را ایجاد کرد. این همدلی و همبستگی با آینده سازان ایران اسلامی که به همت والای قلــم ها و قدم های انسان دوست و متعهد رقم خورد، در فضای مجازی نشر پیدا کرد و نشر آن سبب شد خیــرین و نیکوکارانی که سالهاست استوارانه از جریان تعلیم و تربیت حمایت می کنند، باز هم به “میـدان بخشندگی” بیایند و برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت ایثار کنند. ایثاری که حاصلش اهدا تبلت هایی از جنس مهربانی به دانش آموزانمان در مناطق روستایی، حاشیه ای و کم برخوردار بود.

خداوند در قرآن می فرماید: ” أحسَنُ السُّمْعَهِ  ، شُکرٌ یُنشَرُ” . کلام خدا به این معنی است که :«بهترین آوازه ، تشکّرى است که منتشر شود». آشکار ساختن مهر، بخشندگی، سخاوت، ایثار، تعهد و مسئولیت پذیری سبب گسترش اقدامات خیرخواهانه می شود و بازتابی خدایی در جامعه دارد. به مثـابهِ بازتابی که همه ساله با افتتاح مدارس خَیر ساز میهمان نگاه کودکان و نوجوانان این کشور در جای جای میهن عزیز اسلامی مان می شود و زندگی و سرنوشت آنان را سرشار از  نور و روشنی می سازد.

این داستان مهروزی با توئیت خبرنگار خوزستانی آغاز شد. او که همیشه همگام و همراه با دانش آموزان و معلمان ایثارگر خوزستان قلم می زند، در تویئتی با اشاره به ایثار معلمی در شهرستان گتوند که به دانش آموزش موبایل هدیه کرد، نوشت: کودکان استان خوزستان در شهرهایی نظیر هویزه، اندیکا، دهدز، سوسنگرد و … را در یابید. معلمی در شهرستان گتوند وقتی می بیند که دانش آموزش حتی یک تلفن همراه ساده برای ادامه فرآیند تحصیل به صورت غیرحضوری ندارد به همراه همسرش به بازار می رود و برای او یک دستگاه تلفن همراه هوشمند می خرد.

بازتاب دردِ مشترک دانش آموزان و معلمان خوزستانی در این شرایط واکنش وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران را نیز در پی داشت و زمینه مشارکت خیرین برای اهدای “تبلت های ایــرانی” را به دانش آموزان خوزستانی فراهم آورد.

طی روزهای گذشته حدود ۱۰۰ تبلت مهربانی در بین دانش آموزان کم برخوردار این استان توزیع شده است. که از آنها می توان به دانش آموزان تحت پوشش خیریه ۱۴ معصوم، دانش آموزان روستاهای دله چنار احمد فداله، منطقه عشایری سردشت، منطقه محروم جسانیه، دغاغله و روستای بنی تمیم، منطقه محروم سوسن و برخی دانش آموزان آموزش و پرورش استثنایی خوزستان اشاره کرد. همچنین یک تبلت نیز به پسر آتشنشانی که در اثر کرونا درگذشت اهدا شد.

به گفته خیّـرینی که در اهدا تبلت های مهربانی به دانش آموزان خوزستانی مشارکت دارند، مابقی تبلت ها نیز به ترتیب اولویت و نیاز سنجی به دانش آموزان کم برخورداری که برای استمرار آموزش در فضای مجازی از وسایل ارتباطی محروم هستند، هدیه می شود.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=22240

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *