امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۳

ییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز :

۳۱ هزار ماموریت در ۵ ماه نخست انسال انجام شد، کمبود ۶۲ پایگاه اورژانس در خوزستان

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ماموران این مرکز در پنج ماه نخست امسال ۳۱ هزار و ۶۰۰ ماموریت انجام دادند که از این تعداد پنج هزار و ۳۴۳ مورد مربوط به بیماران کرونایی بوده است.

به گزارش خبرنگار جنوب فردا فرهنگ کره بندی ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز اورژانس و فوریت های پزشکی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ پایگاه اورژانس درحوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز فعال است اما براساس طرح ششم توسعه ۶۲ پایگاه از استاندارد عقب هستیم.

وی افزود: هر پایگاه اورژانس ۹.۲۵ نفر نیرو و به ازای هر چهار پایگاه یک نفر نیروی پشتیبان نیاز است.هر آمبولانس بیش از ۳۲۰ ماموریت انجام داد و هر نفر پرسنل بیش از ۵۰ اعزام داشته است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان این که در جاده به ازای هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه نیاز است که خوزستان استاندارد است، گفت: تاخیر در زمان رسیدن به علت ترافیک، حجم بالای ماموریت، کم بودن پایگاهها ، خراب شدن آمبولانس حین مسیر و یا سخت گذر بودن منطقه است.

کره بندی یادآور شد: درماه گذشته از بیش از چهارهزار ماموریت سه شکایت مردمی گزارش شده که بیشتر به علت تاخیر در زمان رسیدن آمبولانس است.

وی با انتقاد از مزاحمت برای اورژانس آن را عامل مختل کننده وبازدارنده مأموریت های فوریت های پزشکی خوزستان دانست و تأکید کرد: از شهروندان انتظار داریم شرایط را درک کنند چون یک تماس غیر ضروری و نابهنگام می‌تواند جان یک نفر را به خطر بیندازد و آثار روانی و اجتماعی بر روی نیروها دارد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به این که این مرکز ماهانه ۶ هزار ماموریت یعنی روزانه ۲۰۰ ماموریت را به انجام رسانده است، گفت: ازاین تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ ماموریت تصادفی و ۲۴ هزار و ۹۰۰ میامورتی غیر تصادفی بوده است.

کره بندی ادامه داد:م اموران این مرکز در پنج ماه نخست امسال ۳۱ هزار و ۶۰۰ ماموریت انجام دادند که از این تعداد پنج هزار و ۳۴۳ مورد مربوط به بیماران کرونایی بوده است.

وی افزود: ۱۸ هزار و ۵۶۳ ماموریت اعزام به بیمارستان، چهار هزار و ۱۰۰ مورد درمان در محل ، ۱۰ مورد زایمان در محل یا حین اعزام، ۴۰۹ مورد اورژانس زنان، ۲ هزار و ۵۲۹ مورد اورژانس قلبی، ۲ هزار و ۷۳۶ مورد تنفسی ، یک هزار و ۱۳۲ مورد مسمومیت و گزش و ۷۵ مورد اعزام هوایی با انتقال ۸۲ بیمار گزارش شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در ماه گذشته ۴۷ هزار تماس با اورژانس برقرار شد و در روز سه و در شب چهار کارشناس پاسخگو هستند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=23381

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *