امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۶

رتبه های کنکور زیر هزار در خوزستان ۶۱ درصد افزایش داشته است

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا، غلامرضا شریعتی عصر چهارشنبه ۲۲ شهریور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به پیوستن مدارس عشایری به مدارس شهرستان با هدف نظارت بیشتر بر عملکرد آنان گفت:مدیریت  ۶٠٠ مدرسه با نیروهای محدود کار دشواری است ، اما اگر این مدارس عشایری جز شهرستان ها باشد نظارت ساده تر خواهد بود و بر کیفیت بهتر آموزش و پرورش تاثیر خواهد گذاشت.

وی به پیوست فرهنگی پروژه های توسعه فضای آموزشی اشاره کرد و آن را حائز اهمیت دانست و گفت:

نیاز است در این خصوص مطالعات فرهنگی بیشتری صورت گیرد و طی دو جلسه آینده نتیجه این مطالعات ارائه شود و اگر طرح تفکیک مدارس عشایری به ادارات قابل تجمیع بود ما این طرح را تصویب خواهیم کرد.

شریعتی به موضوع دیگر مطرح شده در این جلسه که بازگشایی مدارس در مهرماه است اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه بازگشایی مدارس مصادف با ایام محرم است مهر حسینی خواهیم داشت. تمهیداتی در حوزه های مختلف از جمله مدیریت شهری، آموزش و پرورش، تاکسیرانی لازم است صورت گیرد تا بتوانیم با دغدغه کمتر و با آرامش بیشتر هم خانواده ها و هم دانش آموزان بتوانند سر کلاس حاضر شوند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید به دادن ایده های جدید اهتمام بورزند ادامه داد: برای ارتقای سطح آموزشی و پرورش و تعلیم و تربیت در استان خوزستان بنا داشته ایم مدارس کانکسی را جمع آوری کنیم و به زودی این تفاهم نامه اجرایی خواهد شد

وی به اجرای این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: تصمیم گرفته شد کودک بازمانده از تحصیل نداشته باشیم. در این راستا اعتبارات لازم پرداخت شده است، بیش از ۱۰۰۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شده است که امسال پای میز تحصیل خواهند نشست. این برنامه ادامه خواهد یافت تا روز به روز پله های ترقی را طی کنیم و کیفیت آموزش در استان بهبود یابد. انشالله به زودی جشن آن را در آبان ماه خواهیم گرفت.

شریعتی گفت: برنامه هایی که آموزش و پرورش استان در دست داشتند همچنان ادامه دار خواهد بود، پیش دبستانی اجباری خواهد بود، همانگونه که در سال گذشته اجباری بود.

استاندار خوزستان به برگزاری کلاس های کنکور اشاره کرد و یادآور شد: طبق گزارش های رسیده ، در استان رتبه های زیر ۱۰۰۰، در کنکور ۶۱درصد افزایش یافته است که  این موضوع بسیار امیدوارکننده است.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=13147

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *