امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۸

امین قمر : رای نفر سوم در انتخاب مجلس دهم از حوزه انتخابیه دزفول از بسیاری نمایندگان حال حاضر مجلس بیشتر است

jonoobfardanews.ir

امین قمر مدیر مسئول پایگاه خبری دزآوان در نشست هم اندیشی فعالان سیاسی با مهندس عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی که پیرامون افزایش تعداد نمایندگان این شهرستان برگزار شد اظهار داشت : دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، حوزه های انتخابیه کشور در سه دسته حوزه های انتخابیه با نسبت زیاد جمعیت به تعداد نمایندگان، حوزه های انتخابیه را با نسبت متوسط جمعیت به تعداد نمایندگان و حوزه های انتخابیه با نسبت کم جمعیت به تعداد نمایندگان تقسیم بندی کرده است.
وی افزود : باید بر این اساس شهرستان دزفول با جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان ، در دسته اول یعنی نسبت زیاد جمعیت به تعداد نمایندگان قرار گیرد.
وی تصریح کرد : در انتخاب اخیر مجلس یعنی انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه دزفول نفر سوم بیش از ۲۰ هزار رای داشته و این در حالیست که بسیاری از نمایندگان مجلس دهم با همین رای راهی بهارستان شده اند.
قمر در ادامه گفت : نفر دوم این انتخابات در حوزه انتخابیه دزفول ۴۶ هزار رای داشته و این در حالیست که نمایندگان برخی از حوزه های انتخابیه که بیش از یک نماینده دارند نیز این میزان رای کسب نکرده اند در حالی که رای دهنده این امکان را داشته تا نام سه نفر را در برگ اخذ رای بنویسد.
این فعال رسانه ای و مدیر مسئول پایگاه خبری دزآوان دزفول همچنین گفت : نماینده فعلی دزفول بیش از ۹۶ هزار رای را داشته است که در کل خوزستان و بسیاری از مراکز استانها این میزان رای از سطح بالا و ممتازی برخوردار است و نشان دهنده جمعیت بالای دزفول و مشارکت بالای این حوزه انتخابیه است.
قمر در ادامه گفت : انتظار میرود این آمار به مسئولان امر و تصمیم گیرنده ارائه شود چرا که قطعا در تصمیم آنها تاثیر گذار است.
وی همچنین افزود : با توجه به اینکه افزایش تعداد نمایندگان با در نظر گرفتن و بررسی عوامل انسانی، سیاسی ، جغرافیایی و نظایر آنها لحاظ میشود از هر نظر شهرستان دزفول این شرایط را دارد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=14112

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *