امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۴

فرمانداردشت آزادگان گفت متولیان امربایداطلاع رسانی کنند

خوزستان جنوب فردا،سعیدی نیا فرماندار دشت آزادگان در دیدار امروز با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت:کارهای انجام شده توسط دولت باید گزارش شود و مردم باید بدانند که متولیان امر چه کارها واقداماتی صورت دادند.

مهندس سعیدی نیا در زمینه اقدامات صورت گرفته گفت بمنظور توازن مناطق محروم و ابلاغ اعتبارات اقداماتی در زمینه موارد زیر صورت گرفت که برای امسال افتتاح و قابل بهره برداری می باشند:

۱.بحث عمرانی روستایی

۲.بحث عمرانی شهری

۳.بحث کشاورزی

۴.ترمیم بافت فرسوده و زیباسازی

۵.فاضلاب و تصفیه خانه بستان.

۶.تعریض و بهسازی جاده ای.

۷.نوسازی مدارس

سعیدی نیا در نشست خبری امروز خبرنگاران بااشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش عمرانی روستایی گفت از محل اعتبارات عمرانی و اعتبارات اختصاصی وزارت نفت برای عمران روستاهای دشت ازادگان اعتبارات خوبی اختصاص داده شده و از بین ۴۷ پروژه های استان،تعداد ۳۱پروژه برای دشت آزادگان با مبلغی بالغ بر۵۷میلیارد ریال که براساس زمان بندی تعداد زیادی از این پروژه ها در دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد.

سعیدی نیا درزمینه عمران شهری گفت:۲۷میلیاردریال برای عمران شهری درنظر گرفته که از این مبلغ ۲۰میلیارد ریال برای شهرهای سوسنگرد و ابوحمیظه و ۷میلیارد ریال برای شهرهای بستان و کوت سیدنعیم اختصاص گرفته شده است .

همچنین در بحث نوسازی مدارس، ۵مدرسه از سنوات قبل که بدلیل عدم اختصاص اعتبار بصورت نیمه تمام مانده بودپیشرفت فیزیکی خوبی داشته اند بجهت توسعه وساخت مدارس برای اولین بار در دشت آزادگان کمک های مجمع خیرین موسسه راه ایمان مدرسه ساز جذب شده که قول ساخت ۹ مدرسه برای این شهرستان گرفته شده که برای۷مدرسه زمین داده شد و۳تا از این مدارس آغاز به کار و آماده ساخت هستندـ

نماینده دولت در زمینه بافت فرسوده شهرستان عنوان کرد: برای بهبود وضعیت ظاهری شهر مطالعات گسترده ای صورت گرفته و مناطق فرسوده شناسایی و طبقه بندی شدند که براساس اولویت بندی بازآفرینی خواهندشد.آلبوجلال شمالی،آلبوجلال جنوبی،ابوذر،مالکیه علیا،مالکیه غربی ،خزعلیه ،بوالش و ۹۰ دستگاه با بررسی و برنامه ریزی شهرداری و مسکن و شهرسازی به اهالی مناطق، تسهیلات و تخفیفات ویژه ای اختصاص داده می شود تا وضعیت ظاهری منازل و مناظر خود را بهبود بخشند

. فرماندار در زمینه جاده های مواصلاتی اظهارکرد: ۴۱ کیلومتر از جاده ای موصلاتی که در چهار محور اصلی می باشند تعریض و ترمیم شدند. این امر با تمام کمبودهای مالی، با عزم تحسین برانگیز استانی صورت گرفته و هم اکنون در حال اجرا می باشد

. همچنین نماینده عالی دولت به پروژه فاضلاب و تصفیه خانه بستان اشاره نمودند و گفتند با اعتبار۴۰میلیارد تومان تصفیه خانه بستان راه اندازی شدکه از این پس می توان تمام آب های تصفیه خانه را برای کشاورزی منطقه استفاده نمود .

فرماندار در زمینه کشاورزی منطقه بیان کرد:برای اولین بار است رکورد زدیم و کشت شلتوک رابه۱۵هزار هکتار رساندیم.کشت شلتوک بسیار پردرآمد است و بیشترین ارزش افزوده در این زمان داریم. امسال همه حوزه های آبریز کارون و کرخه مشکل دارنند ولی با برنامه ریزی بهتر میتوانیم اشتغال را در زمینه شلتوک بیشتر کنیم چرا که قبلا کشت شلتوک بصورت سنتی بود ولی با توجه به صنعتی شدن کشت این محصول مرغوبیت آن چندبرابرشد در تابستان۱۳هزارهکتارانواع محصولات کشت وبرداشت کردیم و این یعنی ترقی منطقه و روبه رشد را نوید می دهد که در مسیر قطب کشاورزی بودن قرارگرفتیم.

در پایان سعیدی نیا فرماندار دشت آزادگان در زمینه حوادث اخیر کشور ضمن تقدیروتشکراز مردم دشت آزادگان گفت: از مردم این خطه ولایت مدار قدردانی می کنم مردم دشت آزادگان در بحبوحه کشور نشان دادند که واقعا مردمان ولایی هستند و در تمام شرایط، پیرو خط رهبری و انقلاب جمهوری اسلامی ایران می باشند و هیچ بیگانه ای قادر به فریب دادن این مردم فهیم نخواهد بود . آنان حق را از ناحق تشخیص میدهند مردم این خطه راه شهیدان و اجداد خود را در نظر می گیرنند همان اجدادی که براساس فتوای شیعه در برابراستعمارانگلیس ایستادگی کردند مردم دشت آزادگان همیشه حامی نظام و پیرو رهبری هستند.

نبی نیسی/خبرنگاردشت آزادگان

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=14294

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *