امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱

دکتر شریعتی بر جبران فاصله نرخ بیکاری استان با متوسط کشوری تاکید کرد

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا دکتر غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه ۳۰ دی ماه در پایان نشست شورای اشتغال استان در گفتگو با خبرنگاران گفت: گرچه در ۵ سال اخیر میزان بیکاری در استان کاهش چشمگیری داشته است و از ۲۵ درصد به حدود ۱۴ و ۶ دهم درصد رسیده است و بیش از ۱۰ درصد کاهش نرخ بیکاری در طول ۵ سال داشته ایم اما به نسبت متوسط کشوری نرخ بیکاری در خوزستان بیشتر است.

استاندار خوزستان افزود: متوسط کشوری نرخ بیکاری ۱۲ و ۶ دهم درصد است و نرخ بیکاری در استان یک و هفت دهم درصد بیش از متوسط کشوری است و به همین دلیل باید تلاش کنیم این فاصله را جبران کنیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: با توجه به استعدادها و پتانسیل هایی که در خوزستان جا دارد متوسط بیکاری در استان حتی از متوسط کشور پایین‌تر باشد که متاسفانه این امر محقق نشده است اما تلاش داریم در این مسیر گام برداریم

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: دولت محترم پیرامون بحث اشتغال در مورد مشاغل روستایی و خانگی طرح اشتغال فراگیر را ابلاغ کرده و اعتباراتی تخصیص داده است و در همین راستا کمیته های فنی تشکیل شده است و جلسات منظمی در حال برگزاری است.

استاندار خوزستان بیان کرد: جلسه امروز در خصوص به موضوع اشتغال روستایی و اعتباری که از صندوق توسعه تخصیص داده شده است بود و مقرر شد دستگاه‌ها در کمیته فنی طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند در صورت تصویب این طرح ها به بانک ها ارجاع میشود تا روال مربوط به اعطای تسهیلات اشتغالزایی انجام شود.

شریعتی عنوان کرد: تلاش تاکید داریم با دقت و در عین حال با سرعت طرح های پیشنهادی توجیه داشته باشد و شغل های پایدار ایجاد نماید تصویب شود و به نحوی عمل شود که اثربخشی خود را داشته باشد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=14355

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *