امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۴

صادرات غیر نفتی خوزستان رشد وزنی ۱۰ درصدی و ۱۴ درصدی ارزشی داشته است

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا مهندس سید نوراله حسن زاده رییس است سازمان در هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان با بیان این مطلب گفت : صادرات کالاهای غیر نفتی گمرکات استان خوزستان در ۱۱ ماهه ی سال جاری به وزن ۱۷٫۰۳۱٫۵۱۳ تن و به ارزش ۶٫۵۹۳٫۲۸۰٫۱۶۴ دلار می باشد و در این خصوص میزان صادرات کالاهای غیرنفتی استان از نظر وزنی ۱۰ درصد و از نظر ارزشی ۱۴ درصد رشد داشته که می طلبد برای ارتقاء و افزایش صادرات استان ، اتاقهای سه گانه اهواز ، آبادان ، خرمشهر و اتاق تعاون و منطقه آزاد اروند برای ارائه راهکارهای بهتر و نیز برطرف نمودن موانع پیش روی توسعه صادرات به صورت هماهنگ و مستقل جلسات کارشناسی و تخصصی برگزار نمایند. مهندس حسن زاده تصریح کرد: عمده اقلام صادراتی استان شامل محصولات شیمیایی ، محصولات پتروشیمی ، پلی اتیلن ، آهن و فولاد ، میوه و تره بار ، مصنوعات پلاستیکی ، گاز بوتان ، سنگ آهن ، کلینکر ، لبنیات ، مصالح ساختمانی و غیره است که به کشورهایی از جمله چین ، امارات متحده عربی ، عراق ، هند ، تایلند ، ترکیه ، مصر، کنیا، کویت و عمان صادر می شود.

وی افزود : سهم پتروشیمی از کل صادرات استان در ۱۱ ماهه سال جاری از لحاظ ارزشی ۴۴ درصد، معدنی ۲۳ درصد، کشاورزی ۱۶ درصد، فلزات ۱۴ درصد، گروه صنعتی ۲ درصد بوده است.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان میزان صادرات کالاهای غیر نفتی به کشور عراق را ۱٫۷۱۳٫۲۴۶٫۰۱۰ دلار از نظر ارزشی عنوان کرد و گفت : ارزش وزنی این کالاها ۴٫۳۱۷٫۴۸۰ تن بوده است.

مهندس حسن زاده با بیان اینکه طی ۱۱ ماهه نخست امسال میزان صادرات به کشور عراق از نظر ارزشی ۱۰ درصد رشد داشته خاطرنشان کرد: درصد تحقق برنامه های سازمان در راستای توسعه صادارت در سال جاری ۹۰/۹۹ درصد بوده که در این خصوص میزان صادرات پیش بینی شده تا پایان سال جاری طبق برنامه می بایست ۲/۷ میلیارد دلار باشد که در ۱۱ ماهه امسال ۶/۶ میلیارد دلار آن محقق شده است.

وی افزود: طی ۱۱ ماهه امسال استان خوزستان از لحاظ ارزشی در رتبه سوم و از لحاظ وزنی در رتبه دوم صادرات کشور قرار دارد .

مهندس حسن زاده عنوان کرد : با این وجود برای رسیدن به حد مطلوب تر لازم است بخش خصوصی محصولات صادرات محور و رقابت پذیر و همچنین بازارهای هدف را شناسایی و با هماهنگی این سازمان نقشه راه به منظور توسعه صادرات استان ترسیم نماید.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان در ادامه بربرگزاری نمایشگاه توانمندی های استان خوزستان در کشور های هدف از جمله قطر ، عمان ،عراق و آستاراخان روسیه تاکید نمود .

مهندس حسن زاده در پایان همچنین بر لزوم استقرار دستگاه XRAY کامیونی در پایانه های مرزی شلمچه و چزابه و تدوین تقویم نمایشگاهی تاکید نمود.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=14556

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *