امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱

آتش نشانی ازخلاءمعاونت ایمنی رنج میبرد

گفتگوی ویژه خبرنگار جنوب فردا با آقای کعب عمیر عضو شورای شهر اهواز در زمینه آتش سوزی اخیری که منجر به فوت۱۱نفرشد.

کعب عمیر عضو شورای شهر اهواز در زمینه حادثه آتش سوزی دیشب چنین گفت:

متاسفانه دیشب حادثه ناگواری در یکی از مناطق اهواز اتفاق افتاد.آتش سوزی دیشب که منجر به فوتی۱۱ نفر و مجروح شدن عده ایی از هموطنان ما شد فاجعه هولناکی بود. من ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه دیده و همدردی با آنان،برای مجروحین این آتش سوزی شفای عاجل طلب می کنم و امیدوارم هر چه زودتر سلامتی خودشان را بدست بیاورند وبه آغوش خانواده بازگردند.

آقای کعب عمیر در خصوص این حادثه و حضور آتش نشانان اظهار داشت:بحث ایمنی وایمن سازی اولویت سازمان آتش نشانی است. آتش نشانان باید در زمینه آموزشی فرایند ایمنی و پیشگیری باید برای آنان دوره ایی ترتیب داده شود و آموزش لازم ارائه شود.
حوادث خطر آفرین،نوع آتش سوزی، ویشگیری،آموزش، تمهیداتی است که طی دوره های مختلف و بازدید دوره ایی آتش نشانان باید آموزش داده شوند که بتوانند در حوادث خطر آفرین با سرعت ورودکنند.

عضو شورا در پاسخ به سوالی که دلیل اینگونه تلفات جانی چی خواهد بود گفت:مراجع قضایی پیگیرامر خواهندشد و تعیین تکلیف صورت میگیرد.ساختمان پلاسکو با آن عظمتی که داشت کمتراز۲۰نفر فوتی داشت پس چگونه در یک محل کوچک۱۱نفر باید فوتی داشته باشیم. آتش نشانی متاسفانه از خلاء معاونت ایمنی رنج میبرد.درحال حاضرمعاونت ایمنی در آتش نشانی وجود ندارد و این خلاء نبود آن میتواند مشکلات عدیده رابه وجود آورد.داشتن یک معاونت ایمنی قوی و کارآمد می تواند خیلی از مشکلات خدمات رسانی را کم کند.

سوالی مبنی بر اینکه سهل انگاری از سوی آتش نشانان طبق شنیده ها وجود داشت که چنین تلفات جانی به وجودآمد که آقای کعب عمیر در پاسخ گفتند با توجه به وجود ایستگاه آتش نشانی در نزدیک ترین محل به حادثه خوشبختانه درعرض چهاردقیقه آتش نشانان خود را به محل حادثه رساندند.باید دید نوع آتش سوزی چه بوده و چه اتفاقی افتاده بود که نشد این جانبخاتگان را نجات داد.نمیتوان در زمینه با این سرعت قضاوت کرد.اجازه دهیم بررسی ها وتحقیقات انجام گیرد تا به یک نتیجه برسیم که عامل این تلفات جانی چی بود.

قطعا برای پیشگیری از حوادث باید آتش نشانی ها را مجهز به امکانات بهتر کنیم و از افرادکارآزموده بهره ببریم.
بنده بعنوان عضو شورای شهراهواز اعلام می کنم که تجهیزات ایمنی باید بیشتر شود.امیدوارم که پیشگیرهای لازم برای چنین حوادثی را در برنامه داشته باشیم تا شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

نبی نیسی/جنوب فردا

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=14614

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *