امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۶

۱۰شعبه برای انتخابات عراق در خوزستان تعیین شد

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا ، حمید سیلاوی افزود:مقدمات برگزاری این انتخابات از امروز چهارشنبه فراهم شده و کار رای گیری با نظارت کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه انجام می شود.
وی گفت: همه مراحل اجرایی و نظارت بر این انتخابات توسط کارگزاران عراقی انجام می شود و مسئولیت ما تامین امنیت شعب رای گیری و فراهم کردن زمینه حضور اتباع عراقی ساکن خوزستان در انتخابات است.
به گفته سیلاوی ۱۰ هزار عراقی ساکن خوزستان در انتخابات مجلس این کشور واجد شرایط شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور هستند.
مدیرکل امور اتباع خارجی و مهاجرین استانداری خوزستان در ادامه افزود: این انتخابات همزمان برای اتباع عراقی ساکن در استان های تهران ، قم ، ایلام ، خراسان رضوی ، اصفهان ، آذربایجان غربی ، کردستان و یزد برگزار خواهد شد.
وی گفت: شرکت کنندگان در انتخابات پارلمانی عراق باید کارت هویت عراقی یا کارت سبز قدیمی، برگه تردد خروج مدت دار، دفترچه پناهندگی و گذرنامه دارای روادید داشته باشند.
مدیرکل اموراتباع خارجی و مهاجرین استانداری خوزستان عنوان کرد: انتخابات پارلمانی عراق به صورت الکترونیکی انجام می شود و هیچگونه استفاده ای از کاغذ در این انتخابات نخواهد شد.
پارلمان عراق ۳۲۸ نماینده دارد که در این دوره از انتخابات، ۹ هزار و ۷۰۰ نفر نامزد برای حضور در این رقابت سیاسی آماده شدند.
برگزاری انتخابات آزاد و دمکراتیک پس از سرنگونی رژیم بعث از فروردین ماه ۱۳۸۲ به بعد در عراق شکل گرفت.
بنا به درخواست مقام های سیاسی عراق ، مرزهای زمینی و دریایی خوزستان با این کشور روز ۲۲ اردیبهشت همزمان با انتخابات سراسری پارلمانی این کشور بسته خواهد بود.
در انتخابات قبلی عراق نیز مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی این کشور با همسایگان بسته شد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=14741

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *