امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۴

رتبه اول خوزستان در کشور در زمینه صرفه‌جویی در مصرف برق

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا،غلامرضا شریعتی در شورای اداری استان اظهار کرد: در طول ۱۶ ماه گذشته، ۲۰ هزار هکتار کشت نهال در استان انجام شد که پنج هزار هکتار آن در بهمن ماه سال ۹۵ تا فروردین ۹۶ و ۱۵ هزار هکتار در سال ۹۶ تا اواسط اردیبهشت امسال انجام شد. اکنون سبزینگی نیز بالای ۷۰ درصد است و باید از آن صیانت شود و این روند باید ادامه داشته باشد. این مقدار تا سه سال نیاز به نگهداری دارد و پس از آن نیاز به نگهداری چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه این کار باید گسترش یابد، افزود: ما باید ۳۵۰ هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد استان را مهار کنیم که اکنون حدود ۲۵ هزار هکتار کشت و ۱۲ هزار هکتار مدیریت چرا و هفت هزار هکتار مرطوب سازی کردیم که حدود ۴۵ هزار هکتار می شود و تا رسیدن به ۳۵۰ هزار هکتار راه طولانی در پیش است.

استاندار خوزستان گفت: در این راه، همه دستگاه ها همت به خرج دادند و معاونت عمرانی استانداری به عنوان متولی این امور بود و من بر ادامه این مسیر تأکید می کنم.

شریعتی تصریح کرد: امسال دولت عنایت ویژه‌ای داشته و ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با ریزگردهای استان خوزستان در قانون بودجه مصوب کرد. این مقدار در سال گذشته برای استان خوزستان ۷۰ میلیون دلار بود. همچنین ۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه برای پایداری شبکه برق خوزستان اختصاص یافت.

وی با تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق عنوان کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید به این امر اهتمام بورزند؛ چرا که مسوول این کار هستند و باید بر دستگاه‌های خود نظارت کنند. به ادارات برق اهواز و استان، اختیار قطع برق دستگاه‌هایی که از سیاست های منطقه پیروی نمی‌کنند، داده شده است و تمام دستگاه‌ها باید تمام و کمال در این زمینه همکاری داشته باشند تا این تابستان بدون دغدغه و قطعی برق بگذرد. مردم را نیز به صرفه جویی در مصرف برق دعوت می کنم و این مسأله باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: ما باید در زمینه سرمایه گذاری در زیرساخت‌های لازم برای تامین نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و گازی، اقدام موثری انجام دهیم که برای این امر کمیته‌ای را تشکیل داده‌ایم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که سرمایه گذاری بیش از پنج هزار مگاوات در دستور کار قرار گیرد، اما باز هم صرفه جویی بحث اصلی است و همه دستگاه ها باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

شریعتی گفت: میزان صرفه جویی برقی که در استان خوزستان شده، در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است و روز گذشته هیات دولت به واسطه ۱۸۰۴ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق از خوزستان تقدیر کرد. شرکت توزیع برق اهواز، رتبه اول و شرکت توزیع برق استان خوزستان، رتبه دوم را به خود اختصاص داده اند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=14926

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *