امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۲

شناسه خبر:

تشریح برنامه های رزمایش محمد رسول الله (ص) ۲/مردم هر نوع احتکار را به مراجع گزارش دهند

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا به نقل از ایرنا سرتیپ حسن شاهوارپور روز دوشنبه در نشست با رسانه های استان با اشاره به برنامه های رزمایش سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) ۲ ، هفته دفاع مقدس و اردوهای جهادی اظهار داشت : مرحله اول رزمایش محمد رسول الله، رزمایش سپاهیان بسیجی ۲۵ شهریورماه و مرحله دوم به صورت گردهمایی در مرکز استان برگزار می شود.
وی افزود: فراخوان، سازماندهی، انسجام بخشی و اعزام گروه های جهادی از جمله مراحل بخش دوم این رزمایش بزرگ در اهواز است که از سمت مصلی مهدیه این شهرستان به سمت مسجد اعظم خواهد بود.
فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان تصریح کرد: راهپیمایی شبانه و اقدامات تاکتیکی نظیر کمین علیه دشمن فرضی نیز جزو بخش هایی از این رزمایش است.
وی همچنین به اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم اشاره کرد و گفت: بسیج اقدامات خوبی در طول سال در مناطق محروم به ویژه حاشیه شهرها در دستور کار دارد که از ۹ شهریور ماه اعزام این گروه ها آغاز شده و تاکنون ۱۸۲ گروه اعزام شده اند.
سرتیپ شاهوارپور ادامه داد: همچنین تا ۲۹ شهریورماه نیز ۲۵۷ گروه دیگر به مناطق حاشیه ای و محروم استان اعزام می شوند؛ این گروه ها عموما در قالب گروه های ۱۰ ، ۱۵ و ۲۰ نفره هستند و کارهای موثری برای محرومیت زدایی در دستور کار دارند.
وی گفت: ۱۶۰ مدرسه طی تفاهمنامه با سازمان نوسازی مدارس ، بازسازی و‌نوسازی می شوند؛ ۲۰۰ منزل مسکونی دیگر نیز برای محرومان ساخته و۸۰۰ منزل نیز بر اساس تفاهم با کمیته امداد استان تعمیر می شوند.
فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: همچنین با توجه به تفاهمنامه با بنیاد برکت، قرار است برخی از پروژه ها را نیز این بنیاد مورد حمایت مالی خود قرار دهد.
وی ادامه داد: تکمیل و ساخت مسجد، مشاوره های کشاورزی از سوی مهندسان، اقدامات فرهنگی، توزیع لوازم تحریر و پروژه های عمرانی از دیگر اقداماتی است که در دستور کار گروه های جهادی قرار دارد.
سرتیپ شاهوارپور تصریح کرد: در‌حال حاضر دشمن به دنبال تضعیف روحیه مردم است اما این روحیه بسیجی به آسانی تضعیف نمی شود و با تلاشی که صورت می گیرد، تمام نقشه های دشمن خنثی می شود.
وی همچنین با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: شرکت در صبحگاه مشترک، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی قبور شهدا، نشست بصیرتی و تبیین انقلاب اسلامی، ویزیت رایگان برای مناطق محروم، خاطره گویی در مدارس توسط راویان توانمند، مسابقات ورزشی با رویکرد دفاع مقدس با رویکرد فرهنگ ایثار و مجاهدت و شهادت از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.
فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: فضاسازی محیطی در سطح شهرها با کمک شهرداری ها و مراکز فرهنگی دیگر، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری نشست نقش زن در دفاع مقدس، دیداراز آسایشگاه جانبازان، برپایی ایستگاه صلواتی از مناطق پیش بینی شده، اجرای تئاتر دفاع مقدس، بازسازی عملیات فرماندهی کل قوا به مدت سه شب در دشت آزادگان از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار است.
وی احتکار کالا را در کشور یک جنایت برشمرد و گفت: احتکار کالا همراهی کردن با دشمن بوده و از مردم استان خواستاریم در صورت مشاهده و کسب هر نوع اطلاعاتی در این زمینه به مراجع مربوطه گزارش دهند.
سرتیپ شاهوارپور گفت: دشمن به دنبال ضعف های ما می گردد تا بتواند با تمرکز روی این ضعف ها به اهداف شوم خود دست یابد.
وی بیان کرد: دشمن قصد دارد با فشارهای روانی فضای تحریم را گسترش دهد و این نگرانی را به جامعه وارد کند که در چنین شرایطی باید روحیه امید را در مردم تقویت کنیم و مطالبه گری درست از متولیان امر داشته باشیم.
۷۱۵۲/۶۰۰۲

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=15050

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *